نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. تير 1393 - 6:58
مدیر کل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از کاهش 40 درصدی صدور مجوز سقط جنین در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از  ایل بانو، کامروز امینی در گفت و گو با این پایگاه خبری با اشاره به آمار سه ماهه اول سال 93  در خصوص سقط جنین اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاري پنج هزار و 873 نفر در حوزه معاينات باليني به پزشكي قانوني استان مراجعه كرده اند.

وی افزود: تعداد يكهزار و 705 نفر زن و چهار هزار و 168 نفر مرد در حوزه معاینات بالینی مراجعه کردند که این آمار مربوط به سه دسته معاينات عمومي، اختصاصي مردان و زنان و روانپزشكي است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تصریح کرد: در حوزه معاينات اختصاصي زنان، آمار تشكيل پرونده سقط درماني در سه ماهه نخست سال جاري 20 مورد بوده است و  از اين تعداد 19 مجوز سقط درماني جنين صادر شده است.

وی یاد آور شد: اين آمار به نسبت 32 مورد مجوز صادر شده در سال گذشته، به ميزان 40.6 درصد كاهش يافته است.

وی با بیان اینکه سازمان پزشکی قانونی تنها متولی صدور مجوز قانونی سقط جنین در کشور است، ابراز داشت: پس از مراجعه مادران باردار به مراکز پزشکی قانونی استان و تشکیل پرونده و احراز شرایط از جمله سن بارداری کمتر از 4 ماه، خطر جانی مادر در ادامۀ بارداری یا احراز تشکیل جنین معلول بر اساس معیارهای تعیین شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور، نسبت به صدور مجوز سقط درماني اقدام می شود.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت