نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. تير 1393 - 17:27
امام جمعه شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد با تبریک روز قلم از آن به عنوان عنصری مقدس یاد کرد که در قرآن و احادیث مطالب زیادی در ارتباط با آن آمده است که نشان دهنده اهمیت قلم در دین اسلام است.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از بویرخبر، حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی در خطبه‌های نمازجمعه شهر یاسوج با تبریک دوباره حلول ماه مبارک رمضان به همه مردم استان اظهار داشت: مردم در این ماه با توسل هر چه بیشتر به قرآن امراض را از خود دور کنند. 

وی ادامه داد:قرآن قانون اساسی دین مبین اسلام است که با توسل به آن رذایل و امراض اخلاقی انسان پاک می‌شود.

امام جمعه مرکز استان در ادامه سخنان خود ماه رمضان را ماه خودسازی و تزکیه نفس دانست و گفت: روزه گرفتن در این گرمای طاقت‌فرسا نزد خداوند برای روزه‌ داری اجر و ثواب بیشتری دارد.

حفظ قلم حفظ ارزش ها است

حجت‌الاسلام حسینی در خطبه دوم با تبریک روز قلم از آن به عنوان عنصری مقدس یاد کرد که در قرآن و احادیث مطالب زیادی در ارتباط با آن آمده است که نشان دهنده اهمیت قلم در دین اسلام است.

وی خاطر نشان کرد: قلم در وهله نخست باید در مسیر صحیح به کار گرفته شود و از این رو نباید قلم برای زیر سؤال بردن ارزش‌ها به کار گرفته شود.

امام جمعه مرکز استان در ادامه سخنان خود از خواست دشمن داخلی و بیرونی برای لغزش قلم سخن به میان آورد و ابراز داشت: اگر قلم اندکی لغزش پیدا کند آن که بیشترین سود را خواهد برد دشمن است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدارهای متعدد هفته گذشته گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید بر این نقطه تأکید کردند که تبدیل دانشگاه‌ها به پایگاه سیاسی سمی مهلک برای حرکت علمی کشور است و باز هم بر این نکته تأکید کردند که حرکت علمی کشور به موفقیت‌های بزرگی دست یافته و از نهضت علمی ایران در دنیا رونمایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین ایشان بر عدم غفلت از دشمن تأکید کردند و به این نکته اشاره داشتند که در قرآن به شیطان و ابلیس به صورت مرتب اشاره شده است و ما نباید از نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن غافل شویم.

خطیب  این هفته نماز جمعه مرکز استان با اشاره به گروه خائن و جلاد داعش گفت: ما هر کلمه‌ای را که درباره این گروه داعش به کار ببریم کم است.

استکبار با راه اندازی گروه تروریستی داعش در صدد نابودی بشریت است

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان ساخت:در طی قرون گذشته استکبار با تمام قدرت به جنگ اسلام آمده است چرا که اسلام برای همه سعادت می‌خواهد اما استکبار همه چیز را برای خود خواسته و می‌خواهد بشریت را فدای منافع خود کند.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که  اسلام بندگی و تسلیم را در برابر خدا می‌خواهد و استکبار به دنبال این است که همه در مقابل آن تسلیم شوند خاطر نشان ساخت:نظام سلطه تصور می‌کند که اسلام همین اسلام داعشی‌هاست اما باید بداند که این جریان تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی علیه تمام مذاهب و اقوام است.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه خطبه‌ها از فضای کم ظرفیت مصلای شهر یاسوج  گلایه داشت و افزود: می‌بینیم که این فضا در روزهای خاص مانند ماه مبارک رمضان جوابگوی خیل جمعیت و مشتاقان نیست.

وی خاطر نشان کرد:بنابراین از مسئولان و مردم می‌خواهیم برای توسعه این مصلا و در صورت عدم توسعه برای ساخت مصلایی جدید همکاری کرده و در این کار خیر شریک شوند.

اسراف در برهه کنونی کاری حرام است

خطیب این هفته نماز جمعه شهر یاسوج به بحران کم‌آبی در استان اشاره داشت و گفت: از مردم استان خواستاریم تا در مصرف آب همکاری لازم رابا مسئولان این امر داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسینی به رودخانه‌های اطراف یاسوج اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: رودخانه‌هایی در اطراف شهر یاسوج است که به علت آلودگی نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

وی اسراف را نزد دین اسلام کاری حرام دانست و گفت: این روزها اسراف در مصرف آب، فعلی حرام است که باید توجه بیشتری برای بهینه مصرف کردن در سطح استان داشته باشیم.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها