نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. تير 1393 - 21:37
وزیر دفاع جدید اوکراین آنقدر برای امضای سوگندنامه خود عجله به خرج داد که حتی بسته بودن در قلم نیز مانع از سرعت و عجله وی نشده است.

به گزارش آفتاب جنوب ، بر اساس این گزارش والری گلتی موفق به کسب بیش از 260 رای نمایندگان پارلمان اوکراین شده که این تعداد رای از حداقل 226 رای لازم برای احراز این پست بسیار بیشتر بوده است. پس از اعلام نتایج رای گیری، "گلتی" روی صحنه آمد تا متن سوگندنامه را به عنوان وزیر دفاع جدید اوکراین قرائت کند. وی سپس همراه به تشویق و دست زدن نمایندگان پارلمان اوکراین سوگندنامه خود را امضا کرده است.

 
تصاویر ویدئویی چیز مشکوکی را از مراسم امضای سوگندنامه گلتی نشان نمی دهد ولی تصاویر گرفته شده توسط خبرنگاران از زاویه دیگر نشان می دهد که خودکاری که وی برای امضای سوگندنامه استفاده کرده درپوش داشته است.
 
پس از قرائت متن سوگندنامه گلتی در سخنانی در پارلمان اوکراین قول داد تا صلح و نظم را برقرار کرده و در راستای حفاظت از تمامیت ارضی اوکراین تلاش کند. وی تاکید کرد: من مطمئن هستم که اوکراین پیروز خواهد شد و به من باور داشته باشید پیروزی در شهر سواستوپل حاصل خواهد شد.
 
این شهر در ماه مارس روابط خود با اوکراین را قطع کرد و به روسیه پیوسته است. گلتی پیش از رسیدن به پست وزیر دفاع ریاست گارد دولتی اوکراین را بر عهده داشته است. ارتش اوکراین هم اکنون در حال اجرای عملیات موسوم به ضد تروریسم در مناطق شرقی است.
 
تاکنون حداقل 200 نفر در جریان این عملیات در مناطق دونتسک و لوگانسک کشته و بیش از 600 نفر دیگر نیز زخمی شده اند. بیش از 110 هزار نفر از اتباع اوکراینی نیز به مرزهای روسیه گریخته اند و بیش از 54400 نفر نیز در داخل مرزهای اوکراین آواره شده اند.
 
اقدام روسیه در ماه مارس در الحاق کریمه به خاک خود موجب افزایش تنش در روابط مسکو و غرب شده و روابط دو طرف را به پایین ترین سطح پس از جنگ سرد کاهش داده است.
 
غرب به رهبری آمریکا بارها تهدید به افزایش تحریم های تجاری و سیاسی ضد روسیه کرده است. روسیه بارها ضمن رد ادعاهای کشورهای غربی اعلام کرده است که هدف اصلی کشورهای غربی گسترش حضور نظامی در مرزهای شرقی اروپا به بهانه بحران اوکراین است.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها