نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. خرداد 1393 - 9:40
رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از کم توجهی به تولیدات زنان روستایی در بخش کشاورزی و همچنین ورود افراد بانفوذ به آن انتقاد و نسبت به پیگیری تخلفات این افراد هشدار داد.

به گزارش آفتاب جنوب ، جعفر گوهرگانی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی ایل بانو، با اشاره به  حمایت های سازمان جهاد کشاورزی به کشاورزان در استان کهگهیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تمام توقعات کشاورزان نمی تواند، توسط دولت برآورده شود.

وی به مشکلات بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: سعی می کنیم تا حدودی توقعات منطقی آن ها را برآورده کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان به رویکرد این نهاد برای کشاورزان اشاره و تصریح کرد: جهاد کشاورزی به صورت تعاونی های و پروژه های عام المنفعه و کمک های عمرانی و زیربنایی در راستای تحقق برنامه های این نهاد به مردم کمک می کند.

وی ادامه داد: تخلفاتی در این نهاد صورت می گیرد، افرادی به ادارات مراجعه می کنند که از طریق نماینده ها و افراد بانفوذ سفارش و به آن ها کمک شده است.

وی ادامه داد: افراد سفارش شده از این موقعیت سوء استفاده می کنند که ما با چنین متخلفانی  برخورد می کنیم.

گوهرگانی ابراز داشت: کسانی که در قالب شرکت و تعاونی هستند چه تعاونی باغداران، دامداران و آبداران باشند ما به آن ها به صورت حقوقی کمک می کنیم.

وی یکی از بهترین تشویق ها برای کشاورزان را تبدیل اراضی و بالا بردن راندمان آبیاری در مزارع و باغاتی که با استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار اجرا شود، دانست و یادآور شد:  85 درصد از بخشودگی کشاورزان از طرف دولت و 15 درصد تسهیلات بلند مدت به آنان ارائه می شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان از دیگر تشویق های این نهاد را توسعه مکانیزاسیون بیان کرد و گفت: خرید کمباین و هر وسیله نقلیه ای که برای کاشت، داشت و برداشت و دامداری لازم باشد با بهره کم  از صندوق ملی توسعه در اختیار کشاورزان قرار می دهیم.

گوهرگانی با اشاره به اینکه بیشترین محصولات کشاورزی توسط زنان روستایی تولید می شود، تصریح کرد: ما بر این باوریم که بیشتر محصولات کشاورزی که در مزارع و فراورده های بعد از آن تولید می شود توسط زنان روستایی انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: از طریق مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی برای ارتقاء دانش زنان روستایی کارگاه های آموزشی برگزار می شود، و لی در مجموع نسبت به زحماتی که زنان روستایی که در بخش کشاورزی متقبل می شوند به آنان کمتر توجه شده است.

وی در پایان به پروژه های این نهاد در دهه فجر اشاره کرد و بیان داشت: 26 پروژه که در مرحله افتتاح و بهره برداری هستند که بیش از ۱۰ میلیار تومان اعتبار در نظر گرفته شده و تلاش بر این است که این پروژها در قسمت های مختلف استان اجرا شود که از میان این پروژها دو پروژه کلنگ زنی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت