نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. ارديبهشت 1393 - 18:10
امام جمعه گچساران گفت: در صورت کارشکنی و سنگ‌اندازی برای جلوگیری از ساخت حوزه علیمه مردم را به میدان می‌کشانم.

به گزارش آفتاب جنوب ، جت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در گچساران ضمن توصیه خود و نماز‌گزاران به رعایت تقوا ،پرهیز و اجتناب از نافرمانی و دستورات پروردگار، با اشاره به  مسئله فرهنگ  که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده، اظهار داشت: فرهنگ ناب، متعالی و نجات‌بخش فقط فرهنگ قرآن و عترت بوده و هر کسی این فرهنگ ناب را الگوی راه و مسیر خود قرار دهد؛ رشد خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه  میلاد مولود کعبه امام علی علیه السلام و همچنین میلاد امام جوادعلیه السلام قرار داریم، فرصت خوبی است که به میمنت این ایام فضیلت‌بار حول محور ترویج  فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که بهترین الگوی راه مردم و جامعه است‌؛ دست به دست هم داده و تلاش کنیم.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه ملاک دوستی باید بندگی خدا باشد، تاکید کرد: برادران و خواهران شیعی نسبت به همدیگر محبت داشته باشید و برای خدا همدیگر را دوست داشته و از مشکلات همدیگر خبر داشته باشید، اهل عفو و اغماز که این راه بندگی خدا و داشتن جامعه ای سالم است.

حجازی اظهار کرد: مهم‌ترین و شاید منحصر به فردترین راه رشد فرهنگ لازمه احیای امور و فرهنگ اهل بیت(ع)، تشکیل حوزه‌های علمیه و گسترش این مراکز دینی و مذهبی است.

وی گفت: باید عالم تربیت کرده و به  اجتماع بفرستیم تا به مردم آموزش دهند، زیرا که مردم با توجه به گسترش مسائل فرهنگی غرب به روضه، دعا و آموزش قرآن نیاز دارند.

امام جمعه گچساران با تأکید بر این‌که همه ما به عنوان شیعه  وظیفه داریم در ترویج حوزه‌های علمیه تلاش کرده و سنگ‌اندازی نکنیم، متذکر شد: اگر مشکلات پیرامون حوزه ی علمیه حل شد که خوب است، اما اگر بر اساس جلسات و برنامه‌های مکرر گرفته شده، حل نشد ناچارا باید به مردم بگویم پشت پرده چه خبر است.

حجازی افزود:مسئولان بدانند که نباید برای حوزه علمیه محدوده انتخاب کنند که مردم خواستار محیط دینی، مذهبی برگرفته از عصمت و طهارت بوده و در صورت هر‌گونه سنگ‌اندازی خود به صحنه می‌آیند.

وی متذکر شد: نخستین روز حضورم در گچساران با توسل به آقا امام زمان(عج(آغاز به کار کردم و امروز یا صاحب الزمان(ع) می‌گویم و گوش به این نامه‌ها نداده، کار خود را شروع کرده و در صورت هر‌گونه سنگ‌اندازی و کار‌شکنی مردم را به میدان می‌کشانم.

امام جمعه گچساران در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان با اشاره به دیدار معلمان با مقام معظم رهبری عنوان کرد: در این دیدار بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به معلمان و مردم این بوده که سربلندی و اقتدار مردم و مملکت، اخلاق و معنویت و فرهنگ است و همه ما باید در راه رشد و تعالی فرهنگ ناب اهل بیت تلاش کنیم.

حجازی با اشاره به ایام پر فضیلت رجب، آغاز ایام البیض‌(اعتکاف) بیان کرد: اعتکاف به معنای کنج و عزلت گزیدن بوده یعنی کسی که از گناه، خلاف و... خسته شده و کنج خلوتی پیدا کرده و سه شبانه روز با خدا تنهایی گرفته و خود‌سازی می‌کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ضرورت پرداخت زکات، خاطرنشان کرد: بخش اعظم مشکلات روحی و روانی بشریت به علت تطهیر نبودن لقمه‌ها بوده و نطفه‌ای که با این لقمه پرورش یابد به انحراف کشیده خواهد شد.

امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به هفته هلال احمر گفت: بنده‌ای که به مردم خدمت کند نزد خداوند عزیز شمرده شده و گناهانش بخشیده می‌شود و من از همه کسانی که در جمعیت هلال احمر تلاش کرده و بی‌منت به مردم خدمت می‌کنند، تقدیر می‌کنم.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها