نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. ارديبهشت 1393 - 19:38
ائتلاف 6+5 میان اعضای شورای شهر به مطرح شدن استیضاح شهردار و اظهارات عجیب یکی از اعضای شورای شهر یاسوج ختم شد.

به گزارش آفتاب جنوب ،

خبری که امروز بر روی برخی از سایت های استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شده، خبر استیضاح شهردار شهر یاسوج به نقل از یکی از اعضای شورای این شهر بود.

سرافراز اردشیری از اعضای شورای شهر یاسوج دلیل استیضاح شهردار را عمل نکردن وی به تعهدات و وعده های خود در زمان معارفه اعلام کرده است.

این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج انتصابات صورت گرفته در شهرداری یاسوج را خلاف قانون دانسته و جاوید شهردار یاسوج را متهم به انتصابات محفلی و دوست و رفیقی کرده است.

وی که در دومین جلسه پرسش و پاسخ از شهردار یاسوج که چندی پیش با حضور همه اعضای شورای شهر و اصحاب رسانه برگزار شد با طرح 30 سئوال مدعی شد که محمدعلی جاوید در مدت زمان تصدی ریاست شهرداری یاسوج کار شاقی انجام نداده و از پاسخ های وی قانع نشده بود این بار با طرح مسئله استیضاح شهردار یاسوج بار دیگر خواستار شفاف سازی شهردار در مورد عملکرد چندماه اش شده است.

اردشیری علاوه بر اتهام انتصاب دوست و رفیقی وغیرقانونی جاوید در بدنه شهرداری، به کارگیری افرادی که در سقوط تیم فوتبال شهرداری به لیگ دسته دوم دخیل بوده اند را نیز از دلایل طرح استیضاح خود دانسته است.

این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج، اعضای شورا را نیز مورد انتقاد قرار داده و اتفاقات رخ داده و عمل نکردن شهردار به وعده هایش را ناشی از عدم پیگیری و نظارت اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج دانست و بیان داشت: شورایی که بی‌نظم است و جلسات آن این‌گونه با بی‌نظمی برگزار می‌شود، نمی‌توان از آن توقعی داشت.

اردشیری از عدم ورود سازمان بازرسی برای رسیدگی به موضوع تخلفات شورا و شهرداری یاسوج ابراز گلایه کرده و دلیل ورود خود به طرح استیضاح و سئوال از شهردار را نیز همین امر بیان کرد.

وی از پیشنهاد تعویق یک تا دوماهه این استیضاح از سوی همکاران خود در شورا نیز خبر داد.

این عضو شورا، استیضاح شهردار یاسوج را قطعی دانست و مدعی شد برای استیضاح وی 4 امضاء جمع آوری شده و منتظر گذر زمان و تغییر در رویکرد فعلی شهردار یاسوج است.

از آن جا که مطالبه گری حق اعضای شورا از شهردار بوده و هیچ کس خواستار عدم اجرای قانون از سوی اعضای شورا نبوده و نیست، اما طرح موضوع استیضاح شهردار یاسوج برای اولین بار و رسانه ای کردن این موضوع توسط این عضو شورا ابهاماتی را در ذهن مخاطبان و همشهریان یاسوجی ایجاد می کند که شاید انتقاد این عضو شورا براساس جبهه گیری و همان ائتلاف معروف 6+5 در بین اعضای شورای شهر است.

چندی پیش امام جمعه شهر یاسوج در خطبه های نماز جمعه این شهر و به مناسبت روز شورا، اعضای شورا و شهرداران را به وحدت و همدلی دعوت کرد و از این دو قشر خواست تا همواره در کنار یکدیگر و به فکر خدمت به مردم به دور از حواشی و جنگ و جدل باشند.

حجت‌الاسلام سید علی اصغر حسینی از شهرداران به عنوان سربازانی یاد کرد که شوراها آن‌ها را برای خدمت به میدان فرستاده‌اند و در همه حال لازم است سرباز را حمایت کنند.

وی بهترین حالت برای خدمت بهتر و بیشتر به مردم در شهرها را تعامل و وحدت این 2 قشر ذکر کرد و از آن‌ها خواست تا وحدت و تعامل را سرلوحه کارها قرار دهند.

لازم به ذکر است که بعد از جلسه پرسش و پاسخ شورای شهر یاسوج و جاوید، شهرداری با همکاری شورای شهر اقدام به زیباسازی و آسفالت ریزی خیابان ها و کوچه ها شهرکرده که این اقدام نشان از وحدت و همدلی میان اعضای شورای شهر و شهرداری یاسوج دارد.

 

با توجه به سخنان امام جمعه شهر یاسوج و تأکید ایشان بر حفظ وحدت میان شورا و شهرداری برای انجام امور و خدمات دهی بهتر به شهروندان، به نظر می رسد طرح موضوع استیضاح آن هم بنا به گفته این عضو شورا که مهلتی دوماهه به شهردار داده شده و به چالش کشیدن مجموعه اقدامات شهرداری، باعث ایجاد دودستگی شده و نتیجه مثبتی در پی نخواهد داشت.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها