نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. ارديبهشت 1393 - 23:45
در همایشی با حضور مسئولان 30 کارگر نمونه واحدهای خدماتی و تولیدی کهگیلویه تجلیل شدند.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از خبرگزاری فارس، ظهر امروز همایش روز جهانی کارگر ظهر امروز با حضور امام جمعه دهدشت، فرماندار کهگیلویه و جمعی از مسئولان شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی در این همایش با تبریک فرارسیدن حلول ماه رجب و ولادت امام محمد باقر(ع) اظهار داشت: کار کردن در دین مبین اسلام دارای جایگاه والایی بوده و امری مقدس است.

امام جمعه دهدشت با بیان ویژگی کار و آثار آن در نظام هستی تصریح کرد: کارگران شریف‌ترین انسان‌های اجتماع هستند، بطوری که رسول گرامی اسلام(ص) و امیرالمؤمنین ‌علی(ع) و سایر امامان معصوم از کار کردن‌ به عنوان عملی دنیوی و اخروی که دارای اجر و ثواب بسیار است یاد نموده و نسبت به آن توصیه‌های بسیار کرده‌اند.

حسینی با اشاره به آموزه‌های دینی درباره قداست کارگران بوسه زدن رسول خدا بر دستان پینه بسته کارگران را در نشان دادن اهمیت و قداست کار و کارگری به جوامع بشری عنوان و تأکید کرد: بیکاری و تنبلی در دین اسلام منفور بوده است و به انسان‌ها در کار و تلاش برای کسب روزی حلال توصیه شده است.

امام جمعه دهدشت کار انسان مؤمن را دارای ارزش و خصوصیت دیگری خواند و ابراز داشت: عمل کسی که برای زندگیش و چرخه زندگی خود و اجتماع کار می‌کند مانند جهاد در راه خدا است.

حسینی رسیدگی به امورات کارگران را باعث ایجاد انگیزه و شوق کار کردن دانست و با اشاره به پروژه مهم و اثرگذار کارخانه آجر در دهدشت خواستار رسیدگی بیشتر به وضعیت این کارخانه و رفع مشکلات موجود شد.

به گزارش فارس در پایان این مراسم به 30 نفر از کارگران نمونه واحدهای تولیدی و خدماتی کهگیلویه با اهدای لوح سپاس و اهدای جوایزی تجلیل شد.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها