نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. ارديبهشت 1393 - 23:42
مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی سیمای استانی دنا برای استفاده از صوت همه قاریان کهگیلویه و بویراحمدی خبر داد.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از  فارس از یاسوج، یوسف افشارنیا ظهر امروز در دیدار با مسئولان‌ دارالقرآن استان کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت یادگیری قرآن اشاره کرد و افزود: انس با قرآن معرفت اسلامی را در ذهن ما قوی‌تر و عمیق‌تر می‌کند بنابراین شناخت مفاهیم و دستورات قرآن برای هر انسانی ضروری است.

وی خواندن و انس با قرآن را موجب رشد معنوى و موفقیت در تمام امور دنیوی و اخروی دانست و افزود: بر همه واجب است تا برای رسیدن به قله سعادت و بهروزی تمسک به قرآن را در اولویت کار خود قرار دهیم.

افشارنیا در این جلسه بیان کرد: حافظان و قاریان سرشناس بین‌اللملی که در مناطق مختلف استان وجود دارد از سوی دارالقرآن شناسایی و به شبکه استانی معرفی تا در برنامه‌های مختلف صدا، سیما و خبر از آنان استفاده شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: در برنامه‌‌های مختلف، صدا، سیما، خبر، ترتیل، روخوانی و جزو خوانی، پخش یک آیه قرآن با ترجمه با گرافیک خوب روزانه از سیمای شبکه استانی دنا پخش می‌شود.

وی به برنامه‌های قرآنی در رادیو محلی صدای دنا اشاره کرد و گفت: تولید دو برنامه 15 دقیقه‌ای در هفته به عنوان سروش آسمانی، تولید روزانه یک آیه یک نکته، تامین و پخش روزانه دو ساعت برنامه قرآن با موضوع ترتیل، جزء خوانی، تفسیر، ترجمه قبل از اذان صبح، بازنگری قرآن، ترجمه و اذان برنامه‌های اذان‌گاهی یکی دیگر از آیتم‌هایی است که از رادیو محلی صدایی دنا پخش می‌شود.

افشارنیا در این جلسه به مهم‌ترین فعالیت قرآنی سیمای شبکه استانی دنا در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: پوشش برنامه‌ها و جلسات قرآنی که از سوی دارالقرآن برگزار می‌شود،‌ ضبط نمازهای مختلف ائمه جمعه استان و تصویر گذاری و پخش در موقع اذان، پخش روزانه یک جزء تلاوت قرآن به صورت ترتیل، آیه‌های زندگی به صورت روزانه، پخش قرآن در هنگام اذان از مهم‌ترین اولویت‌های سیمای شبکه استانی دنا در سال‌جاری است.

مسئولان دارالقرآن در این جلسه هم‌اندیشی پیرامون اهمیت ترویج تفکر قرآنی و همکاری با شبکه استانی دنا سخنانی بیان داشتند.

 انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها