نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. ارديبهشت 1393 - 19:21
آمارهای ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد نشان از کاهش ولادت و ازدواج ها و افزایش طلاق ها خبر می دهد.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از صبح زاگرس،سید رضا حسینیان، مدیرکل سابق ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته در مراسم تودیع خود از آمار نگران کننده کاهش ازدواج و رشد طلاق در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

وی با ارائه آمار 9 ماهه سال گذشته این اداره کل گفت: در سال گذشته واقعه ولادت دو دهم درصد و واقعه فوت چهار درصد کاهش یافت.

حسینیان از روند صعودی طلاق و نزولی ازدواج در استان خبرداد و افزود: واقعه ازدواج در این استان در 9 ماهه سال گذشته 14.5 درصد کاهش یافته است که این میزان بالاتر از متوسط کشوری است.

وی بیان کرد: میزان واقعه طلاق هم در 9 ماهه سال گذشته نسبت به مدت مشابه 3.7درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در طول یک دهه اخیر طلاق در استان افزایش یافته است، افزود: هم اکنون به ازای هر 9 ازدواج، یک طلاق در استان ثبت می شود.

به گزارش صبح زاگرس در روزهای گذشته برخی از مسئولان و کارشناسان استان هم نسبت به کاهش نرخ رشد جمعیت و افزایش طلاق در استان هشدار داده بودند.

ستار هدایت خواه، فعال فرهنگی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در روز شهادت حضرت فاطمه (س) در یاسوج از کمتر بودن آمار نرخ رشد در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به متوسط کشوری خبر داد و گفت: در استانی که روزی بیشترین نرخ رشد جمعیت را داشت این آمار عجیب است.

سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز روز گذشته در دیدار با قائم مقام ثبت احوال کشور در یاسوج، کاهش ازدواج و رشد طلاق در این استان را نگران کننده دانست.

ملک حسینی اظهار داشت: مسئولان نباید سرشان را زیر برف کنند بلکه باید با تحلیل و توجه به آمارهای ثبت احوال به دنبال راهکاری برای رفع این معضل باشند.

وی با ابراز نگرانی از کاهش آمار ولادت در استان، تصریح کرد: یکی از علل این مسئله شتاب سریع کاهش جمعیت در این استان بود که به تذکرهای دلسوزان و علما در آن زمان در این خصوص توجه نشد.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان، فقر و مشکلات اقتصادی را از دیگر علل این مسئله دانست و اظهار داشت: باید با فرهنگسازی برای افزایش نسل تلاش کرد و دغدغه های مقام معظم رهبری در این خصوص را برطرف نمود. 

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: اگر مقام معظم رهبری در خصوص سیاست غلط کنترل موالید فریاد نمی زدند، هیچ کدام از مسئولین هم حرفی از این مسئله نمی زدند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت