نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. ارديبهشت 1393 - 17:07
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد اصلی ترین ویژگی هویت سپاه را علاوه بر وجه نظامی آن مکتبی بودن و مردمی بودن آن دانست.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از صبح زاگرس،سردار یونس امیری به مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به چگونگی تأسیس این نهاد، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 2 اردیبهشت ماه 1358 با ابلاغ فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل این نهاد به شورای انقلاب فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: سپاه علاوه بر هویت نظامی دارای هویت های دیگری بوده که اصلی ترین آن مکتبی و مردمی بودن آن است.

امیری یکی از وظایف سپاه را در بعد نظامی، تلاش در جهت حفظ و حراست از اسلام و انقلاب دانست و ادامه داد: به حمدالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانسته است تا امروز وظیفه خود را در حفاظت از انقلاب و اسلام به خوبی ایفا نماید.

وی با اشاره به سخن امام راحل که فرمودند «اگر سپاه نبود کشور هم نبود»، ابراز داشت: سپاه از ابتدای فعالیت خود، در جهت حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی و کشور ایران تلاش کرده است.

فرمانده سپاه فتح استان کار اصلی سپاه را آرمانی بودن خواند و ادامه داد: سپاه تا امروز در هر موضوعی آرمانی عمل کرده و در تمام عرصه ها به دنبال حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی بوده است.

فعالیت های اساسی سپاه در دوران انقلاب، جنگ و سازندگی

وی ابراز داشت: در اوایل پیروزی انقلاب و در زمان آغاز جنگ با توجه به بمب گذاری ها و ترور شخصیت های سیاسی و مذهبی جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران با ورود به بحث امنیت تلاش خود را در جهت تأمبن امنیت و مبارزه با درگیری های خیابانی انجام داد.

امیری مبارزه با ضد انقلاب را از دیگر کارهای امنیتی سپاه در دوران انقلاب دانست و ادامه داد: درگیری با اشرار در کردستان، دنبال کردن جنگ فرسایشی در دوران هشت سال دفاع مقدس، حفاظت از هواپیماها، بر عهده گرفتن امنیت فرودگاه ها و هواپیماها از دیگر اقدامات مؤثر سپاه پاسداران در زمان جنگ و دوران دفاع مقدس بوده است.

فرمانده سپاه فتح استان با اشاره به فعالیت های سپاه بعد از دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: بعد از دفاع مقدس نیز سپاه پاسداران وارد عرصه سازندگی شد و این نهاد بنا به فرمان امام راحل و لبیک گویی به اوامر رهبری تلاش خود را در جهت سازندگی ایران اسلامی با به کارگیری ماشین آلات مهندسی سبک و سنگین آغاز کرد.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران در دوران انقلاب و بعد از آن کمک های زیادی را به دولت ها داشته و دارد.

امیری سپاه پاسداران را آماده کمک در جهت اقتصاد مقاومتی به دولت اعلام کرد و گفت: با توجه به تبیین شعار« اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی رهبری در سال 93 ، سپاه و بسیج نیز برای تحقق این شعار و برای کمک به دلت اعلام آمادگی کرده و منتظر پاسخ از سوی مسئولان دولت است.

وی به فعالیت های بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: بسیج از دو سال پیش فعالیت های خود را در عرصه اقتصاد مقاومتی شروع کرده و بسیجیان در عرصه های کشاورزی، دامپروری و سایر موضاعات مختلف نیز فعالیت دارند.

ایجاد امنیت غذایی از اولویت های کاری بسیج

امیری بحث ایجاد امنیت غذایی را از اولویت های کاری بسیج در سال جاری اعلام کرد و افزود: بسیج تلاش کرده تا در بحث تولید و اقتصاد مقاومتی با لبیک گویی به فرمان رهبری در خدمت تولید و امنیت غذایی کشور باشد.

آمادگی و تلاش سپاه برای مبارزه با شبیخون فرهنگی

فرمانده سپاه فتح استان به اقدامات سپاه پاسداران در بحث فرهنگی و شبیخون فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب در جمع مردم مشهد فرهنگ را از اقتصاد هم مهم تر دانسته و آن را به هوا تشبیه فرموده اند، سپاه نیز تلاش کرده که همانند سال های گذشته و البته با تلاشی مضاعف بحث فرهنگ را دنبال کند.

 

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

نظرات کاربران

تازه های سایت