نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
28. فروردين 1393 - 20:12
اولین مناظره دانشجویی سال 93 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج که قرار بود با موضوع نقد وبررسی توافقات ژنو برگزار شود به دلایل نامعلوم از سوی مسئولان حراست این دانشگاه لغو شد.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از  صبح زاگرس، مناظره ای که عصر روز گذشته قرار بود بین امین کشاورز، نماینده بسیج دانشجویی، و علی زمانی نماینده انجمن اسلامی دانشگاه آزاد واحد یاسوج با موضوع نقد توافقات ژنو برگزار شود لغو شد تا اعتراضات دانشجویان دو سوی مناظره را در پی داشته باشد.

در حالی قرار بود این مناظره روز چهارشنبه ساعت 16 عصر در دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد واحد یاسوج برگزار شود که در هفته های گذشته نمونه چنین نشست ها و مناظراتی در سطح دانشگاه های کشور با حضور مسئولان بلند پایه سیاسی و کشوری برگزار شده و دو تشکل دانشجویی دانشگاه آزاد واحد یاسوج به تبع این نشست ها در کشور در صدد برگزاری چنین مناظره ای بودند.

در حالی که طرفین مناظره کننده و تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد در ساعت مقرر در مکان اعلام شده حضور پیدا کرده بودند دقایقی پیش از برگزاری مناظزه از طرف حراست دانشگاه به آن ها اعلام شد که نمی توانند این جلسه را برگزار کنند.

سردادن روحانی مچکریم توسط دانشجویان

لغو این جلسه باعث اعتراض طرفین مناظره و دانشجویانی شد  که در سالن برگزاری جلسه منتظر شروع برنامه بودند. آن ها با بالا بردن پلاکاردهایی با عنوانینی مانند روحانی مچکریم، آزادی بیان در دولت تدبیر و امید کجا رفت و یا فضای پلیسی در دانشگاه آزاد دولت روحانی اعتراض خود را نسبت به لغو این جلسه نشان دادند.

دبیرسیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج: لغو چنین مناظره هایی مغایر شعار دولت تدبیر و امید است

علیرضا جلالی دبیرسیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج ، در مورد دلایل لغو این مناظره که با هدف نقد و بررسی توافقنامه ژنو بود به خبرنگار گروه دانشگاه صبح زاگرس گفت: لغو چنین مناظره ها و گوش ندادن مسئولان به صحبت های طیف مخالف و موافق در دانشگاه، مغایر با شعاردولت تدبیروامید و دیدگاه های مقام معظم رهبری در مراکز علمی و به تبع آن دانشگاه های اسلامی است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور دولت یازدهم در دیدار با دانشجویان با قاطعیت توصیه کرد که طیف دانشجو باید با نظرها و ایده های خود درمناظره ها و نشست های سیاسی، کارهای انجام گرفته این دولت را مورد نقد وبررسی قرار دهند، ولی متأسفانه به وضوح مشاهده می شود که مسئولان دانشگاه حتی یک مناظره کوچک درمورد توافقات ژنو را لغو و آن را به تعطیلی می کشانند.

جلالی ازلغو چند سخنرانی  ومناظره با مضامین همین گفتمان در سطح دانشگاه های کشورخبرداد و گفت: ایستادگی مسئولان در مقابل چنین مناظره هایی از سوی مسئولین حراست و امنیتی دانشگاه و لغو آنها در آینده به ضرر دولت تمام می شود.

اگر می گویید فتح الفتوح است چرا نمی گذارید نقد شود؟

وی خاطر نشان کرد: اگردولت بر این باور بوده که توافقات ژنو یک فتح الفتوح است  پس چرا نمی گذارد جامعه و به تبع آن دانشجویان و نخبگان سیاسی در مورد این توافقنامه، نقد و بررسی های خود را داشته باشند.

منتقد توافق نامه ژنو در مورد ورود مجلس به روند مذاکرات ژنو و عملکرد تیم مذاکره کننده ایرانی تأکید داشت و افزود: نمایندگان مجلس وقتی می بینند که نقد مذاکرات ژنو به وسیله دانشجویان و روشنفکران سیاسی از سوی مسئولان دولتی به ضرر دولت تمام می شود، باید به این قضیه ورود پیدا کرده و آن را مورد بازبینی قراردهند.

جلالی در مورد نتیجه توافقات ژنو نیز اظهار داشت: اگر دولت در این توافقات امتیازاتی به کشورهای مقابل داده باید به واضح به آن اقرار کند، نه با اعمال زور وغیر قانونی خواندن نشت های هم اندیشی و مناظره های دانشجویی، این مناظره ها را لغو کند.

وی با ابراز تأسف از حرکت نسنجیده مسئولان امنیتی دانشگاه آزاد واحد یاسوج و به تبع آن مسئولان و مدیران دولت یازدهم در قبال دانشجویان؛ ابرازداشت: بایکوت کردن چنین مناظره هایی از طرف دولت تدبیروامید با شعارهای وعده داده شده در انتخابات هیچ گونه تناسبی ندارد.

دبیرسیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج هدف از لغو چنین مناظره هایی را ترس دولت از منتقدان و بازگوشدن امتیازات داده شده در این توافقنامه دانست واظهار داشت: ما بر این باوریم که این توافقنامه که ما بین مذاکره کننده گان هسته ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 به امضاء رسیده نه فتح الفتوح بوده و نه ترکمانچای،ولی اگردر آینده با همین روند پیش رود قطعنامه ای بدتر و شرمانه تر از ترکمانچای خواهد بود.

زمانی زاده؛ دبیرانجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه آزاد یاسوج: چرا یک مناظره قانونی لغو می شود؟

علی زمانی زاده، دبیرانجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) نیز در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه صبح زاگرس با انتقاد از مسئولان حراستی و امنیتی استان و اقدام در جهت لغو این مناظره گفت: انجمن اسلامی به عنوان موافق این توافقنامه در دانشگاه های کشور در حال فعالیت بوده و جای سئوال است که چرا یک مناظره که تمام مراحل و مجوزهای قانونی آن صادر و تأیید شده از سوی مسئولین را به تعطیلی می کشانند.

وی ادامه داد: فضای دانشگاه یک فضای آکنده از نقد و بررسی  بر روی مسائل منطقه ای بوده و تعطیل کردن چنین محافلی از طرف مسئولانی بیرون از دانشگاه کاری بسیار نسنجیده است.

دبیرانجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) ادامه داد: نقد توافقات ژنو مسئله بسیار پیچیده ای نیست که دولت در برابر چنین مناظره هایی از خود مقاومت نشان می دهد و آن را بایکوت می کند.

زمانی زاده با انتقاد از نگرش دولت درپیشبرد فضاهای امنیتی در نشست های دانشجویی و مناظره های سیاسی ،خاطر نشان کرد: دولت اگر بخواهد با فضای پلیسی و امنیتی خود وارد چنین مناظره ها و گفتمان هایی شود یک گام به عقب برداشته است.

وی خاطر نشان کرد: اگر فضای باز سیاسی در دانشگاه حاکم است و دولت تدبیروامید با شعار «دانشجو یک منتقد سیاسی» به میدان آمده، چرا با چنین مناظره هایی که موضوع چالش برانگیزی ندارند، مقابله می کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در پایان سخنان خود ابراز داشت: مسئولین دولتی باید جوابگوی دانشجویان منتقد باشند که اگر دولت تدبیر و امید ادعا دارد فضای پلیسی در دانشگاه ها وجود ندارد پس چرا الان با برگزاری این مناظره ها مخالفت می کنند.

وی ادامه داد: مسئولان دولت باید پاسخگو باشند که شعار24 خرداد را چه کسانی دریافت کرده اند و این تناقضات در شعار و رفتار مسئولین شبهات زیادی را در اذهان دانشجویان ایجاد می نماید.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت