نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. فروردين 1393 - 20:47
فرمانده پلیس راه استان کهگیلیویه و بویراحمد گفت: در نوروز 93 خسارات و سوانح جاده ای در راههای مواصلاتی استان نسبت به مشابه سال گذشته 28درصد کاهش داشته است.

به گزارش آفتاب جنوب ، سرهنگ منوچهر سیاهپور در گفتگو با خبرنگار بویرخبر، یکی از راه های برون رفت از میزان افزایش تصادفهای جاده ای استان را تجهیز و بهسازی راههای مواصلاتی استان دانست و گفت: با توجه به اقلیم آب وهوایی وکوهستانی بودن استان چهار فصل کهگیلویه وبویراحمد ،این استان نیازجدی و حیاتی به تجهیز و بهسازی راهها و جاده های مواصلاتی خود را دارد.

شناسایی 92نقطه حادثه خیز در سطح استان

وی بیان داشت:در حال حاضر در استان کهگیلویه وبویراحمد 92 نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده که همت و همراهی هر چه بیشتر مسئولان برای همکاری و از بین بردن این نقاط حادثه خیز را می طلبد.

کاهش 28درصدی خسارات و سوانح جاده ای

فرمانده پلیس راه استان کهگیلویه وبویراحمد در مورد سوانح صورت گرفته در 14روز گذشته در سطح استان، بیان داشت: با توجه به تمهیدات صورت گرفته و توجه رانندگان به هشدارهای پلیس؛ خوشبختانه خسارات سوانح جاده‌ای نسبت به سال گذشته 28 درصد کاهش داشته است.

سپاهپور با تاکید بر  این موضوع که تمام اکیپ‌های انتظامی پلیس راه در محورهای مواصلاتی و پرتردد استان در ایام نوروز مستقر بوده اند ،افزود:ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی استان برای کاهش تصادفات و سوانح مرگبار با هرگونه تخلف که منجر به نقض قانون در جاده‌های استان شده به شدت برخورد داشته اند.

کم عرض بودن و نداشتن استاندار کافی عامل اصلی تصادفات جاده ای

وی به گردشگر پذیری و میزان بالای سفرهای نوروزی و تعطیلات به استان اشاره داشت و گفت: بیشتر مشکلات ما در جاده ههای مواصلاتی استان، کم عرض بودن این جاده هاست که این امر در بیشتر نقاط استان منجبر به ترافیک بالا و پیدایش تصادفات شده است.

فرمانده پلیس راه استان به چهار خطه کردن بیشتر راههای مواصلاتی استان اشاره داشت و خاطر نشان ساخت: با توجه به کوهستانی بودن و میزان زیاد جاده های شیب دار سطح شهرستانهای استان با چهار خطه کردن بیشتر راههای مواصلاتی ،میزان سوانح و تصادفات در استان، 50درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

افزایش 20درصدی تصادفات منجر به فوت نسبت به سال گذشته

سیاهپور به میزان تصادفات منجر به فوت در سطح  جاده های استان نسبت به مشابه سال گذشته اشاره داشت و گفت: تصادفات منجر به فوت در سطح استان نسبت به سال گذشته 20درصد افزایش داشته که نمی تواند خبرخوبی برای استان باشد.

وی میزان خسارات جرحی را 36 درصد و تصادفات خسارتی را با 52 درصد کاهش نسبت به سال گذشته دانست و گفت: خسارات سوانح جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد کاهش یافته است.

خودورهای سواری سبک عامل اصلی تصادفات نوروزی

فرمانده پلیس راه استان 82درصد تصادفات رانندگی در ایام نوروز را مربوط به خودروهای سواری سبک دانست و افزود: سرعت غیرمجاز، عدم توانایی در کنترل خودرو و انحراف به چپ از عوامل مهم در تصادفات جاده‌ای برون شهری استان بوده که بیشتر از سوی رانندگان خودروهای سواری سبک در این چند روز رخ داده است.

سیاهپور در پایان سخنان خود، سخت ترین روز خود در ایام نورز 93 را تصادف کیلومتر 30 جاده بابامیدان- یاسوج دانست و گفت: متأسفانه بدترین روز عوامل خدوم پلیس راه استان در ایام تعطیلات نورزی ؛تصادف منجر به فوت 3تن از همشهریان ما در منطقه دشت روم بویراحمد بود، که این تصادف به غیر از ضربه روحی به همشهریان ، باعث افزایش تصادفات منجر به فوت استان در تعطیلات نوروز 93شده است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها