نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. فروردين 1393 - 20:30
پورتال خبری اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد علی رغم فعالیت مناسب و سرعت بالا در انتقال اخبار این سازمان، فاقد اصول خبر نویسی است.

به گزارش آفتاب جنوب ، چهارفصل،این روزها جایگاه روابط عمومی در سازمانها و ادارات استان، نامعلوم است ؛ به گونه ای که در اکثر ادارات ، روابط عمومی ها نمی تواند انتظارات آن دستگاه را برآورده نماید،مگر اینکه مدیر دستگاه آن را درک کند وب ا در اختیار گذاشتن تجهیزات و امکانات اولیه از قبیل نیروی انسانی فعال و زبده روابط عمومی، محل کار مناسب، دوربین عکاسی و تصویربرداری، پرینتر، اسکنر،  فکس و سیستم کامپیوترحرفه ای و… روابط عمومی دستگاه را یاری نماید.

با نگاهی به روابط عمومی اداره های استان و با توجه به موارد ذکر شده ،کمتر روابط عمومی را می توان یافت که تمام شاخصه های یک روابط عمومی حرفه ای را داشته باشد؛ چرا که ضعف مدیریتی و عدم شناخت دقیق مدیران از نقش روابط عمومی و جایگاه آن در بین سایر واحدها ی یک مجموعه ، باعث شده روابط عمومی در جایگاه واقعی خود قرار نگیرد.

همچنین روز مره گی و نا کارآمدی برخی از روابط عمومی ها در سطح اداره های استان، مدیر دستگاه را دراجرای اهداف سازمان ناتوان نموده است.

داشتن اطلاعات کافی از نحوه خبر نویسی، تیتر زنی و آشنایی با اصول اولیه خبرنگاری از لازمه های یک روابط عمومی موفق است.

با توجه به موارد ذکر شده اگر به طور نسبی با اصول خبرنویسی آشنا بوده و سری به پورتال خبری ادارات استان زده باشید با نحوه جدیدی از تنظیم خبر در این ادارات رو برو می شوید.

تیترهای طولانی و مبهم، نقطه گذاری در پایان تیتر، استفاده مکرر از یک فعل مشخص در متن، بکار بردن لفظ آقا و خانم در جملات و غیره از جمله مهمترین اشکالات در نحوه خبر نویسی این ادارات است.

 

یکی از این پورتال های خبری، پورتال خبری اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد است که به رغم فعالیت بسیار خوب و سرعت عمل بالا در انتقال اخبار سازمان خود دارای نقص های ذکر شده در تنظیم خبر است.

شاید حساسیت بر روی این پورتال خبری از این بابت زیاد است که آموزش و پرورش مهد تعلیم و تربیت در کشور است و قوی بودن روابط عمومی آن می تواند زمینه ساز آموزش کارمندان و آشنایی آنان با نحوه تنظیم خبر به صورت حرفه ای باشد.

کارمندان روابط عمومی های استان کهگیلویه وبویراحمد  لازم است که  برای ارسال و تنظیم خبر بر روی پورتال سازمان خود حداقل با اصول علمی نگارش، درست نویسی و اصول خبرنویسی آشنایی کاملی داشته باشند تا بتوانند گزارش عملکرد سازمان خود را به زبان ساده مطرح کنند .

گفتنی است که اکثر ادارات استان کهگیلویه وبویراحمد پورتال خبری اختصاصی مربوط به سازمان خود دارند که فقط به صورت ماهیانه و یا شاید هم به صورت سالانه به روز رسانی آن انجام می شود که  رفع این مشکل برنامه ریزی مدیران استان برای بهبود وضعیت موجود را می طلبد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها