نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. فروردين 1393 - 10:54
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از پخش فیلم سینمایی «او خوب سنگ می زند» اثر تحسین شده کارگردان کهگیلویه و بویراحمدی از 16 فرودین در یاسوج خبر داد.

به گزارش آفتاب جنوب ، امین کمالوندی در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، با اشاره به اکران فیلم های نوروزی در یاسوج، اظهار داشت: همانطور که وعده داده بودیم فیلم "معراجی ها"، "چ" و "طبقه حساس" برای ایام نوروز در حال اکران است.

وی ادامه داد: با هماهنگی هایی که با شرکت پخش انجام دادیم و با درخواست از مدیر پخش فیلم «او خوب سنگ می زند» این اثر کارگردانی هم استانی؛ هادی محقق که درسی و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و هم چنین جوایز خوبی را در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان نیز به خود اختصاص داد، از 16 فروردین روزانه یک سانس در سینما تالار هنر یاسوج از ساعت 18 عصر نایش داده خواهد شد.

گلایه مجدد کمالوندی از استقبال ضعیف شهروندان یاسوج از اکران نوروزی

کمالوندی با ابراز ناراحتی از استقبال کم تماشاگران از اکران فیلم های نوروزی ابراز داشت: متأسفانه علی رغم تلاش هایی که دوستان حوزه سینما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام دادند باز هم شاهد این هستیم که سانس ها بیش از 30 نفر مخاطب ندارد.

 وی با بیان این که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تنها تا یک جایی می تواند خود را اداره کند گفت: این که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها سکاندار امور فرهنگی باشد  یک تلقی بسیار غلطی در جامعه است و یک بخش حمایت از فرهنگ به دستگاه هایی برمی گردد که به گونه ای متولی فرهنگ محسوب می شوند.

کمالوندی تصریح کرد: امسال همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند همه دستگاه ها چه فرهنگی و چه غیر فرهنگی باید با یک مدیریت جهادی در تحقق شعار سال که مدیریت جهادی در عرصه اقتصاد و فرهنگ است، تلاش نمایند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: البته ما وظیفه داریم زیر ساخت هایی را در عرصه سینما فراهم کنیم اما شهرداری، استانداری و روابط عمومی آن، معاون سیاسی و امنیتی استانداری و صداو سیمای مرکز استان باید حتما پای کار بیایند تا بتوانیم سینما را اداره کنیم که دست کم هزینه پخش فیلم های آن در بیاید.

وی یادآور شد: این نیست که مابه تنهایی بتوانیم این کار را انجام بدهیم. ما تنها یک مدت زمان محدودی می توانیم خودمان را اداره کنیم و این اخطار بزرگی به دستگاه های فرهنگی، اجرایی و ستادی استان است که بیایند به مجموعه ارشاد اسلامی استان کمک کنند.

حداقل انتظار اداره فرهنگ ارشاد اسلامی استان

کمالوندی اظهار کرد: این که برای تبلیغات شهری از ما هزینه ای نگیرند حداقل انتظار ما از دستگاه های ذیربط است. یا این که استانداری دستگاه های اجرایی استان را موظف کند که برای خانواده های کارمندان خود سانس بگیرند و این حداقل انتظاری است که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دارد. ما هرگز نگفتیم که دستگاهی به مجموعه ارشاد پول پرداخت کند.

چون پول نداریم صدا و سیمای استان هیچ تبلیغی برای ارشاد کار نمی کند

وی در پاسخ به این سوال که همکاری صدا و سیما با ارشاد چگونه است بیان داشت: ما در صدا و سیمای مرکز استان  هیچ گونه تبلیغاتی نداشتیم و چون هزینه ای نداریم که پرداخت کنیم ولی با توافق خوبی که با عوامل تهیه کننده فیلم او خوب سنگ می زند و مجموعه صدا و سیما صورت گرفته ظاهراً قرار است تیزرهای تلویزیونی را به صورت رایگان پخش کنند.

وی همکاری همه دستگاه ها برای کارهای فرهنگی را لازم دانست و بیان کرد: همکاری همه دستگاه ها برای کارهای فرهنگی مطالبه به حق مردم استان است هرچند یک روی اصلی کارهای فرهنگی خود مردم هستند و همان طور که برای راه ندازی سینما پافشاری کردند حالا هم با دیدن این فیلم ها و خرید یک بلیط 2500 تومانی در جریان فرهنگ سهیم باشند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کیفیت اکران فیلم های فجر در سینمای یاسوج تصریح کرد: فیلم ها با همان کیفیتی که در بهترین سینماهای تهران، مشهد و شیراز اکران می شوند، در طول جشنواره فیلم فجر هم در یاسوج با بهترین کیفیت اکران شدند و مسئولان سینمای کشور به این باور رسیدند که سینمای استان ما یکی از بهترین سینماهای کشور است.

وی به زمان اکران فیلم های نوروزی در یاسوج اشاره کرد و بیان داشت:  اکران فیلم ها از ساعت 17 عصر انجام می شود.

وی در پایان با اشاره به نامناسب بودن محل سینما گفت: با توجه به صحبت های انجام گرفته با شهرداری یاسوج  برای واگذاری سینما به بخش خصوصی در آینده، در حال حاضر سینما تالار هنر بهترین مکان برای سینما در یاسوج است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت