نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. اسفند 1392 - 21:51
با نزدیک شدن به فصل بهار، طبیعت زیبای شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خود را برای پذیرایی از مهمانان نوروزی آماده می کند.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از بویرخبر،سرزمین چهارفصل استان کهگیلویه بویراحمد در آخرین روزهای زمستان در حال عوض کردن چهره زمستانی خود و برتن کردن ردای زیبا و رنگارنگ بهاری است.

یاسوج پایتخت طبیعت ایران، همچون نگینی در پای دنای همیشه استوار و بلوط های هزار ساله آرمیده است.

طبیعت بکر و زیبای دامنه های دنا، جوش و خروش رودخانه ها و آبشارها، نغمه فراموش شده پرندگان و صدای هلهله باد در گندمزارها، گوشه ای از زیبایی های بی نظیر شهر ییاسوج است.

گرداگرد این شهر را رودهای خروشان بشار و مهریان و کوه های سر به فلک کشیده دنا با پوشش جنگل های بلوط و بنه فرا گرفته به طوری که برخی این منطقه را شمالی در جنوب می نامند.

در شمال خاوری پایتخت طبیعت و در فاصله سه کیلومتری شهر یاسوج پس از عبور از حاشیه درختان و باغ‌های سرسبز سیب، گردو، بلوط و چنار به آبشاری می رسیم که سرچشمه‌های زلال آن از دل کوه‌های سربه فلک کشیده زاگرس جوشیده و با جاری‌شدن بر سینه سنگی کوهستان جلوه‌هایی از طبیعت زیبای شهر را به نمایش می‌گذارد.

 این آبشار که ارتفاع آن تقریباً به طول 10 متر است به همراه پارک جنگلی که در حاشیه آن قرار دارد همه ساله پذیرای مهمانان و مسافران زیادی است که از صفا و طراوت باغ‌ها و گل‌های معطر اطراف آن و آب و هوای طبیعی و سالم آن بهره می‌برند.

 آبشار یاسوج با چشم‌انداز بدیع و موقعیت ویژه واقع در یاسوج پایتخت طبیعت ایران، سالانه شمار زیادی از مسافران و گردشگران را میزبانی می کند.

این روزها در آخرین روزهای سرد زمستان درختان گیلاس،هلو و آلوی سرزمین چهارفصل ،در حال شکوفه زدن بوده که تصاویر زیر نقاشی زیبای خداوند در سرزمین هزار رنگ را نشان می دهد.

رشته کوههای دنا مشهور به قله های آلپ ایران در شهرستان بویراحمد و پایتخت طبیعت، با زیبایی های خیره کننده خود یکی از بهترین جلوه های زیبایی خداوندی در سرزمین برف و آفتاب را به نمایش گذاشته است.

اینجا طبیعت همه چیز را برای زیستن در یک هوای پاک و به دور از دلمردگی مهیا کرده از بابونه ها و گندمزارها، شالیزارها و باغ ها و آبشارهایی سر به زیر و خروشان تا باغ های زیبا، تالاب های طبیعی، غارها و اشکفت ها، چشمه های متعدد، دریاچه های طبیعی در دل کوهستان های بزرگ، تنها بخشی از زیبایی هایی است که پایتخت طبیعت ایران را شگفت انگیز و زیبا ساخته است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت