نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. اسفند 1392 - 19:24
عملکرد ضعیف دستگاه های مسئول در مواجه با ملاقات های خارج از برنامه مهمانان خارجی در کشور به حدی مشهود است که دیگر ملت ایران امیدی به دفاع این دستگاه ها از عزت ملی ندارند.

به گزارش آفتاب جنوب ، دانا،روز گذشته در آستانه 8 مارس خانم کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران به تهران آمد تا دیداری با مسئولان کشور داشته باشد.

دیدار با ظریف، عراقچی، سعید جلیلی، روحانی و ... از دیدارهای وی بود که پیش از این نیز در برنامه قبلی به وزارت خارجه اعلام شده بود؛ اما کاترین اشتون اولین سفر خود به تهران را با دیدار با نرگس محمدی از فعالان حقوق زن و گوهر عشقی مادر ستار بهشتی یکی از زندانیان کشته شده در اوین آغاز کرد.

اشتون در تهران به خبرنگار بی بی سی گفت: ما از ابتدا در طرح موضعمان در خصوص حقوق بشر در ایران خیلی صریح بوده ایم.

وی افزود: "کسی نباید تعجب کند که در سفر من تمرکز زیادی بر موضوع حقوق بشر بود، با فعالان زن درباره شرایط زنان در ایران گفتگو کردم؛ فعالیت‌هایی که از روزنامه‌نگاری تا کمک به پناهندگان افغان، بخش‌های مختلف جامعه مدنی را در بر می‌گیرد."

این در حالی است که پیش از این نیز هیئت 8 نفره پارلمان اروپایی در سفر 6 روزه از دو فعال فتنه بازدید کرد و به آنها جایزه ساخاروف را اهدا کرد.

در میان ملاقات های هیئت پارلمانی اروپا که قرار بود با مسئولین و شخصیت هایی باشد که از قبل مشخص شده اند، ناگهان ملاقاتی سرزده در وزارت خارجه یونان صورت گرفت که عزت ملی ایران را خدشه دار کرد.

ملاقات این هیئت با دو تن از محکومین فتنه 88 در کشور و اهدای جایزه ساخاروف و همچنین حضور خاتمی در این سفارت چیزی نبود که از چشم مردم و نمایندگان مجلس پنهان بماند.

تاریا کرونبرگ که یکی از نامزد های دریافت جایزه باروت خیس نیز می باشد، در یک نشست خبری به این نکته نیز اشاره می‌کند که این دیدار، مهمترین دیدار این هیئت در تهران! بوده است.

رئیس هیات سوسیالیست پارلمان اروپا در یک نشست خبری اعلام کرد: سفر ما به ایران به طور کامل با خانم کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هماهنگ‌شده بود.

با آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، چندین تذکر پیاپی از سوی برخی از نمایندگان از جمله حمید رسایی نماینده مردم تهران و همچنین ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم‌آباد در صحن علنی نسبت به این مسئله ابراز شد.

در مقابل کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و رییس گروه دوستی پارلمان ایران و اروپا با ارائه توضیحاتی عنوان کرد که در جلسه هماهنگی درباره این سفر، مدیرکل اروپای غربی وزارت امور خارجه از دبیر ستاد حقوق بشر اینگونه نقل کرد که جواد لاریجانی در دیدار با سوسیالیست‌های اروپا از بلامانع بودن دیدار هیئت بعدی با نسرین ستوده و جعفر پناهی خبر داده است.

جلالی همچنین با اشاره به این نکته که مجلس به وزارت اطلاعات هشدار لازم را در خصوص دیدار فتنه‌گران با این هیئت را داده است، مسئولیت انجام شدن این دیدار را بر عهده سایر ارگان‌ها دانست.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با «سخیف و دزدانه» خواندن دیدار هیئت پارلمانی اروپا با این 2 فتنه‌گر، عنوان کرد که نباید وقت خود را صرف چنین مسائلی کنیم.

هرچند با پاس‌کاری های متعدد از سوی مجلس، وزارت اطلاعات و رئیس رییس گروه دوستی پارلمان ایران و اروپا عاملان اصلی این ملاقات که عزت ملی را خدشه دار کرد مشخص نشد اما قول هایی از جانب مجلس و وزارت اطلاعات در خصوص عدم تکرار این ماجرا داده شد.

نکته اصلی این است که این قول ها نه تنها نتوانست تضمینی باشد برای اینکه دیگر شاهد بی احترامی های مهمانان خارجی در سفر به ایران به عزت ملی نباشیم؛ بلکه این دیدار ها راحت تر نیز انجام شد.

قطعاً کسانی در داخل کشور دست به این کارشکنی ها زده و این دیدار ها را هماهنگ می کنند قابل شناسایی و پیگیری هستند و باید این افراد در مقابل ملت برای این عمل سخیف خود پاسخگو باشند.

دستگاه های مسئول در این رابطه با عملکرد ضعیف خود منجر شده اند تا ملت دیگر نتوانند به آنها اعتماد کنند.

قطعاً دستورات رئیس جمهور در شرایط مختلف در کشور مانند برف در شمال و مفاسد اقتصادی کارگشا بوده است؛ اما شاید بهتر باشد پس از دوبار جریحه دار شدن عزت ملی، بهتراست رئیس محترم جمهور نیز موضع مشخصی در این خصوص گرفته و دستوری را به دستگاه های مربوط بدهند تا دیگر شاهد تکرار این موارد نباشیم.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها