نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. اسفند 1392 - 15:58
مدیر ثبت احوال شهرستان گچساران گفت: در سال جاری 282 طلاق ثبت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بدون تغییر بوده است.

به گزارش آفتاب جنوب ، عطا الله گرجی نژاد به خبرنگار مهر گفت: میزان واقعه تولد در این شهرستان از ابتدای سال جاری دو هزار و 349 واقعه بوده است.

وی افزود: این تعداد در مدت مشابه سال گذشته دوهزار و 289 واقعه بوده است.

گرجی نژاد به کاهش 11درصدی واقعه وفات اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 415 نفر در این شهرستان وفات یافته اند.

وی بیان کرد: این میزان در مدت مشابه سال گذشته 470 نفر بوده است.

وی همچنین به آمار طلاق در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال جاری 282 واقعه ثبت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بدون تغییر بوده است.

این مسئول تصریح کرد: همچنین در سال جاری یک هزار و 546 واقعه ازدواج ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.4درصد کاهش داشته است.

258 نفر در سال جاری نام خود را تغییر دادند

مدیر ثبت احوال شهرستان گچساران همچنین یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون شش هزار و 40 شناسنامه و دو هزار و 205کارت ملی در این شهرستان صادر شده است.

وی افزود: بیش از 25 درصد از شناسنامه ها و 35 درصد کارت ملی های صادره شده در سال جاری المثنی بوده اند.

گرجی نژاد میزان تغییر نام و نام خانوادگی در این شهرستان را نیز به ترتیب 258 و 227 مورد عنوان کرد.

وی از صدور کارت ملی هوشمند در هفته پایانی سال جاری در این شهرستان خبرداد.

رئیس اداره ثبت احوال گچساران همچنین با اشاره به برخی مشکلات ایجاد شده در پی عدم ثبت به موقع وقایع ولادت و مرگ بیان کرد: بر اساس تبصره ماده 15 قانون ثبت احوال مهلت زمانی اعلام ولادت 15 روز از تاریخ تولد طفل بوده و چنانچه والدین در مهلت پیش‌بینی شده به ثبت احوال مراجعه نکنند، تحت تعقیب و پیگیری قانون قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: متأسفانه در دهستان لیشتر که بیشترین زاد و ولد و مرگ و میر آنها در شهرستان بهبهان اتفاق می‌افتد به دلیل عدم مراجعه به موقع، مشکلاتی برای ثبت احوال ایجاد کرده است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها