نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. اسفند 1392 - 14:44
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: امروز باید دیدگاه های اسلامی در بطن زندگی مردم جاری شود و سبک های غلط زندگی را از بین برد.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از مهر،آیت الله محی الدین حائری شیرازی شنبه شب در همایش گفتار ماه در بابل با اشاره به نقش برجسته روحانیان گفت: روحانی حالت طبیب و فتاوا حالت نسخه را برای مردم دارد و آنکه می خواهد نسخه بنویسد، باید مردم را بشناسد و امروزه روحانیت باید در تمام جامعه حضور داشته و بیماری ها را از نزدیک لمس کنند تا بتوانند نسخه درمان آن را برای مردم ارائه کنند.

وی عنوان کرد: روحانيون و اقشار مختلف برگزار شده بود، با اشاره به این موضوع و تأثیر آن در اخلاق و ارزش ها، اظهار داشت: یکی از مباحثی که در سبک زندگی اسلامی بر روی آن تاکید شده، خانه وسیع است که از امام صادق(ع) نیز روایاتی در این باب وارد شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سبک های نادرست غربی در معماري ساختمان ها، ابراز داشت: بر این سبک غلط دو اشکال وارد است و آن مختلط و تنگ بودن آن است؛ چراکه وقتی مهمانی برای انسان می آید، هم زن و مرد باید در جایی بسيار کم باهم باشند و هم بچه ها در تنگنا هستند و نمی توانند بازی های کودکانه خود را انجام دهند.

این استاد درس خارج افزود: تربیت شدگان اهل بیت(ع)، خانه ای وسیع؛ اما ساده و بی آلایش دارند و بدین وسیله از بسیاری از مشکلات در امان هستند.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه نباید سبک ها را تغییر داد، خاطرنشان کرد: تغییر سبک باعث می شود که این تغییرات به دیگران نیز دیکته شود و مردم دیگر کارهای خوب خود را فراموش کرده و انجام ندهند.

آیت الله حائری شیرازی در ادامه با اشاره به دلائل اوقات نمازهای یومیه، تصریح کرد: با انجام نماز صبح، صبح خود را با یاد خدا آغاز می کنیم و کار نیمروز با انجام نماز ظهر ختم می شود. سپس کار نیمروز دوم را با نماز عصر و یاد خدا آغاز نموده و پایان آن را با نماز مغرب و یاد خدا تمام میکنیم. نماز عشاء نیز برای تمام کردن پرونده روز با یاد خداست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه روحانیت به عنوان طبیب برای جامعه هستند، بیان داشت: روحانی حالت طبیب و فتاوا حالت نسخه را برای مردم دارد و آنکه می خواهد نسخه بنویسد، باید مردم را بشناسد و امروزه روحانیت باید در تمام جامعه حضور داشته و بیماری ها را از نزدیک لمس کنند تا بتوانند نسخه درمان آن را به مردم ارائه کنند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به آداب غذا خوردن، اظهار داشت: باید سبک غذاخوردن بومی خود را حفظ کنیم و از خوردن غذاهایی همچون سوسیس و کالباس پرهیز کرد؛ چراکه بدن باید چند برابر انرژی به دست آورده از این نوع غذاها را صرف کند تا بتواند آنها را از بدن خارج نماید.

این استاد اخلاق با اشاره به موضوع مهروزی در بانک ها، ابراز داشت: بانک ها باید مهرورزی را در میان مردم گسترش دهند و نباید بر مردم سخت بگیرند؛ چراکه آن هنگام که بانک سخت گرفت، مردم نیز نسبت به هم در قرض دادن سخت می گیرند و زندگی مشکل می شود.

همچنین حجت الاسلام ناصر شکريان مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران بر لزوم توجه اقشار فرهنگي به سبک زندگي مورد اشاره مقام معظم رهبري اشاره کرد و افزود : دشمنان انقلاب اسلامي با همه توان و قدرت خود به دنبال انحراف انقلاب از مسير اصلي خود هستند و همه گزينه هاي خود اعم از نظامي ، اقتصادي و سياسي را بکار گرفتند و به دنبال آخرين گزينه يعني همان تهاجم فرهنگي هستند که البته با هوشياري رهبري و ملت اين نقشه هم خنثي خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت