نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. اسفند 1392 - 13:20
استاندار کهگیلویه و بویراحمدگفت: موانع پیش روی احداث نمایشگاه بین المللی در این استان در کوتاهترین زمان برطرف شود.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از صبح زاگرس،سیدموسی خادمی در نشست بررسی مشکلات پیش روی ساخت نمایشگاه بین المللی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از سال 86 حدود 30 هکتار از مناسبت ترین زمین های منابع ملی استان از سوی دولت قبل در اختیار شرکت تعاونی نمایشگاه های بین المللی قرار گرفته است.

 وی با انتقاد شدید از عملکرد ضعیف شرکت تعاونی نمایشگاه های بین المللی در ساخت نمایشگاه بین المللی استان اظهار کرد: در 31 استان کشور 28 شرکت نمایشگاه های بین المللی خاص و دو شرکت نیز در شهرهای مشهد و تهران عام هستند.

دکتر خادمی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که شرکت نمایشگاه بین المللی آن به صورت تعاونی راه اندازی شده است.

وی ابراز داشت: در سال های گذشته سازمان توسعه و تجارت کشور 150 میلیون تومان کمک بلاعوض برای تامین زیرساخت های نمایشگاه بین المللی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده است.

استاندار افزود: 400 میلیون تومان نیز از محل اعتبارات استانی برای ایجاد جاده دسترسی و سایر موارد به این نمایشگاه اختصاص یافته که پس از گذشت شش سال توفیقی برای ساخت نمایشگاه بین المللی این استان حاصل نشده و در حد فنس کشی محوطه باقی مانده است.

وی گفت: باتوجه به اینکه منابع اعتباری و ملی برای ساخت نمایشگاه بین المللی در اختیار شرکت تعاونی نمایشگاه های کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته و اقدام مناسبی در شش سال گذشته انجام نشده و بسیاری از اعتبارات نیز برگشت خورده این موضوع باید از طریق مراجع قضایی پیگیری شود.

خادمی از رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خواست تا با تنظیم شکایاتی علیه شرکت تعاونی نمایشگاه های بین المللی این استان ادعای خسارت و سهل انگاری در ساخت نمایشگاه بین المللی کنند.

استاندار از منحل شدن شرکت تعاونی فعلی خبرداد و بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد باید ظرف 10 روز آینده نسبت به تاسیس شرکت جدید برای احداث نمایشگاه بین المللی در این استان اقدام کند.

وی یکی از مهمترین زیرساخت های توسعه و تقویت اقتصاد را احداث نمایشگاه های بین المللی در هر منطقه اعلام کرد و گفت: از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران استانی و کشوری برای سرمایه گذاری در ساخت نمایشگاه بین المللی کهگیلویه و بویراحمد دعوت می شود.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت