نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. اسفند 1392 - 15:55
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری کمپینگ زیارتی بی بی حکیمه (س) در شهرستان گچساران به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش آفتاب جنوب ،به نقل از صبح زاگرس،محمود باقری اظهار داشت: اسکان گردشگر باید در محلی به نام کمپینگ که هم از جهت امنیتی و هم امکانات در شرایط مطلوبی قرار دارد، صورت گیرد.

وی با اشاره به سخنان معاون گردشگری کشور مبنی بر ممنوع بودن برپایی چادرهای مسافرتی در مکان های تفریحی، بلوارها و غیره بیان داشت:  اگر معاون گردشگری کشور به دلیل برقراری امینت و رعایت حال مسافرین نوروزی و گردشگران بر این نکته تأکید داشته اند.  

باقری با اذعان به اینکه هنوز ظرفیت های اعمال این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم نشده است، ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود تا گردشگران در یک فضای مناسب از امکانات رفاهی و اقامتی مناسب بهره مند شوند.

وی با بیان این مطلب که آماده کردن فضای شهری برای گردشگران بر عهده شهرداری ها است، افزود: در خارج از محدوده شهری چنانچه امکان اسکان دادن مسافران وجود داشته باشد میراث فرهنگی برنامه ریزی می نماید.

باقری از واگذاری کمپینگ اقامتی بی بی حکیمه (س) به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد و اضافه کرد: قرار است طی تفاهم نامه ای این کمپینگ اقامتی به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان واگذار شود.

وی به برگزاری جلسه هماهنگی با مدیران دستگاه ها و نهادهای استان اشاره کرد و بیان داشت: در جلسه ای با عنوان جلسه هماهنگی خدمات سفر که با حضور مدیران ادارات، نیروهای انتظامی، فرماندارن و سایر نهادها برگزار گردید، مقررشد کمیته هایی جهت استقبال از مسافران نوروزی در همه شهرستان ها تشکیل شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان داشت: در گذشته ستاد استقبال از مسافران نوروزی در استان دایر بود که در حال حاضر تبدیل به ستاد هماهنگی خدمات سفر گردیده و بصورت دائمی در فصول مختلف سال آماده خدمت رسانی به گردشگران است.

وی از تعریف اردوگاه ها و کمپینگ های رفاهی جدید در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: علاوه بر این کمپینگ ها چند پروژه پیشنهادی از جمله تعریف کردن شهر سی سخت به عنوان شهر نمونه گردشگری و احداث شهرک خدمات از مهمترین آن ها است که امیدواریم در آینده نزدیک بتوان آن ها را عملی کرد.

 

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها