نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. اسفند 1392 - 14:19
رییس اداره امور عشایر گچساران گفت:عشایر دو ایل بزرگ بویراحمدی و قشقایی در قالب یک‌هزار و 869 خانوار در مناطق عشایرنشین گچساران زندگی می‌کنند.

بهمن آزادی ظهرامروز در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، اظهار کرد: این شهرستان محل استقرار دو ایل بزرگ بویراحمدی و قشقایی بوده که در قالب یک‌هزار و 869 خانوار در مناطق عشایرنشین گچساران زندگی می‌کنند.

وی افزود:این عشایر حدود هفت ‌ماه از سال را در این شهرستان سپری می‌کنند.

رئیس اداره امور عشایر گچساران ادامه داد: گچساران دارای 857 کیلومتر جاده عشایری بوده که در طول سال بدلیل بارندگی، این مسیرهای ارتباطی مرمت و بازگشایی می‌ شود.

آزادی در ادامه  آبرسانی به عشایر را از مهم‌ترین وظایف این اداره برشمرد و گفت: امور عشایر در راستای آبرسانی به مناطق عشایری این شهرستان برای استفاده انسان و دام از هفت دستگاه تانکرآبرسانی استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد:این اداره برای 1300خانوار عشایری 520 منبع ذخیره آب در راستای تأمین آب مورد نیاز برای استفاده‌های مختلف عشایر در نقاط مختلف احداث کرده است.

رئیس اداره امور عشایر گچساران بیان کرد: امسال اعتباری افزون بر 9 میلیارد و 679 میلیون ریال برای خدمات‌رسانی به عشایر گچساران به این اداره اختصاص داده شده است.

آزادی در ادامه  با تأکید بر اهمیت و نقش عشایر در چرخه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور، بر لزوم خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به این قشر تأکید کرد.

 

انتهای پیام/م

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها