نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. بهمن 1392 - 23:17
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از عدم استقبال مدیران ادارات از همایش زن، رسانه و انقلاب اسلامی در یاسوج گلایه کرد.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از سایت تخصصی زنان استان کهگیلویه و بویراحمد(ایل بانو)، همایش زن، رسانه و انقلاب اسلامی که به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار گردید با عدم استقبال از سوی مدیران ادارات و نهادها و همچنین پوشش ضعیف رسانه ای روبرو شد.

استقبال ضعیف مدیران ادارات و نهادهای دولتی از این همایش به گونه ای بود که معاون سیاسی امنیت استانداری و تنها بانوی عضو شورای شهر یاسوج نیز به این موضوع واکنش نشان داده و ابراز گلایه کردند.

به گفته دست اندرکاران، مقدمات برگزاری این همایش از روزها قبل و با ارسال دعوت نامه برای مدیران نهادها و دستگا های دولتی انجام شده بود. 

اما از 26 اداره موجود حتی یک نفر از مدیران زحمت شرکت در همایش را به خود نداده و این همایش در غربت کامل و تنها با حضور تعدادی اندک از دانش آموزان و بانوان برگزار شد.

فتاح محمدی، معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با گلایه از عدم حضور مدیران و رؤسای سازمان ها و ادارات در همایش زن، رسانه و انقلاب بیان کرد: با وجود ارسال دعوت نامه به تمام سازمان ها و ادارات برای حضور در این همایش، متأسفانه هیچ کدام از مدیران ادارات در این همایش سرکت نکرده اند و پیدا است که به مسائل زنان در استان اهمیت چندانی داده نمی شود.

وی با اشاره به نقش مهم زنان در انقلاب اسلامی اظهار داشت: زنان در شکل‌گیری انقلاب نقش مهمی داشتند و باید بستر را برای توانمندی زنان در عرصه‌های مختلف فراهم کرد.

وی یکی از بیماری های جامعه بشری را برهنگی بیان کرد و افزود: پیامبران آمدند تا از رسم شریعت حفاظت کنند، آمدند تا دین را تبیین و فرامین الهی را بر زمین ساری و جاری سازند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار تصریح کرد: عنصر اصلی انقلاب اسلامی آزادی خواهی در کل دنیا است.

وی تمام اصول قانون اساسی را اصولی عام بیام کرد و ابراز داشت: نقش زن در قانون اساسی درست بیان نشده است فرهنگ و نگاه ما به زنان مشکل دارد.

محمدی تأکید کرد: زنان نقش محوری در جامعه ایفا می‌کنند از این‌رو شکل‌گیری شخصیت زن و مرد واحد است و هیچ برتری در بخش روحی و روانی بین زن و مرد وجود ندارد مگر در برخی موارد از جمله حق سهم‌الارث که جنبه اقتصادی و مادیات را در بر می‌گیرد.

وی شکل گیری واقعی زن و مرد را یکسان دانست و اظهار کرد: تعهدات و مسئولیت‌ها صرفاً برگرفته از تعهدات اقتصادی که برای مرد در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نقش زنان در دوران دفاع مقدس اشاره و خاطر نشان کرد: زنان در دوران دفاع مقدس نقش برجسته ای داشتند که نمونه های بارز آن تقدیم 7000هزار زن شهیده است.

وی در ادامه به نقش زنان در رسانه اشاره کرد و یاد آور شد: نقش زنان در رسانه می توانند زمینه را برای حقوق، فرهنگ سازی و ایجاد یک جامعه ای سالم ایفا کند.

وی در پایان به حضور 60 درصدی زنان در مجامع علمی گفت: پیشی گرفتن زنان در عرصه های مختلف علمی نشانگر این است که زنان می توانند نقش بزرگی در پیشرفت جامعه داشته باشند.

تنها بانوی عضو شورای شهر یاسوج نیز از عدم حضور و استقبال نکردن مدیران و مسئولان استانی در برگزاری همایش زن، رسانه و انقلاب اسلامی  گلایه کرد.

زهرا زمانی با اشاره به برگزاری همایش زن،رسانه و انقلاب اسلامی اظهار داشت: قطعاً چنین همایش هایی برای حضور زنان و به نمایش گذاشتن توانمندی های آنان مؤثر است.

وی ادامه داد: متأسفانه هنوز توانمندی ها و نقش زنان برای استان و جامعه ما به عنوان یک باور و فرهنگ نشده است.

عضو شورای شهر یاسوج با گلایه از مدیران و استقبال نکردن آنان از چنین همایش هایی در استان، افزود: متأسفانه با توجه به این که از 26 مدیر کل استانی دعوت به عمل آمد هیچ کدام در این همایش حضور پیدا نکردند.

وی تصریح کرد: مدیران ما هنوز باور ندارند که بانوان ما توانایی زیادی دارند و هنوز این همایش ها را باور ندارند، قطعاً اگر باور داشتند حداقل از 26 مدیرکل حداقل 10 نفر از آنان در این همایش حضور پیدا می کردند.

زمانی  یکی از مهمترین راه ها برای نشان دادن توانمندی های زنان در عرصه های مختلف را فرهنگ سازی در جوامع بالای شهری دانست و بیان داشت: اگر مسئولین و مدیران بتوانند این فرهنگ سازی را از خودشان شروع کنند نتیجه بسیار خوبی را خواهد داشت.

وی در پایان برگزاری چنین همایش هایی برای زنان را لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: کار وقتی علمی باشد، قطعاً نتیجه بهتری خواهد داشت و وقتی بانوان شاغل و خانه دار در چنین همایشی شرکت کنند احساس می کنند که افراد مفیدی برای جامعه هستند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها