نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. بهمن 1392 - 20:43
مدیرمسئول سایت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به خبری پیرامون شکایت سرپرست دانشگاه یاسوج از وی را پاسخ داد.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از صبح زاگرس،در پی گفتگوی سرپرست دانشگاه یاسوج با خبرنگار بویرنیوز پیرامون شکایت از خبرنگاران، خبرنگاری که مورد شکایت سرپرست دانشگاه یاسوج قرار گرفته، خبرنگار و مدیر سایت مردم استان جوابیه ای را  برای پایگاه خبری بویرنیوز ارسال داشته که به شرح زیر است:

مدیر مسئول محترم سایت بویر نیوزسلام علیکم با تشکر از اطلاع رسانی شما در خصوص قضیه شکایت سرپرست دانشگاه یاسوج از یک خبرنگار لازم است چند نکته را در خصوص شکایت دکتر رمضانی از سایت مردم استان به اطلاع مخاطبین این رسانه و احیانا سرپرست دانشگاه یاسوج برسانم.

۱- سرپرست محترم دانشگاه یاسوج فرموند که فقط سامانه پیامکی را شکایت کردند  و از هیچ خبرنگاری شکایت نکردند، من این مدیر دولت راستگویان را به دروغ متهم نمی کنم اما یک سوال باید از ایشان بپرسم که امیدوارم پاسخگو باشند  و آن اینکه اگر شما از سامانه پیامکی شکایت کردید متن خبرهای سایت مردم استان در پرونده شکایتتان چه کار می کرد؟ آیا متن شکوائیه ای را که نامه رسمی و امضای جناب عالی به انضمام آن بود را مطالعه نفرمودید که مدیر مسئول سایت مردم استان را مورد شکایت قرار داده و در وهله اول شکایت را متوجه این رسانه نمودید و در ضمن آن به سامانه پیامکی اشاره کرد؟

۲- سرپرست محترم دانشگاه یاسوج فرمودند از هیچ خبرنگاری شکایت نکرده و نخواهم کرد، که امیدوارم در صورت اجازه قانون، لیستی از عناوین کاغذ های مندرج در پرونده شکایت و شاکی اصلی این پرونده را در اختیار رسانه ها قرار دهند تا همه چیز بر همگان روشن شود.

اما باید از آقای سرپرست سوال شود که آیا شکایت از مدیر مسئول یک سایت خبری شکایت از خبرنگار به حساب نمی آید؟ آیا می شود خود را پشت این الفاظ قایم کرد و ادعا نمود که هیچ شکایتی صورت نگرفت؟شاید برخی از مخاطبین سخنان شما نداند ولی این جانب که به خاطر شکایت جناب عالی به دادسرا  فراخوانده شدم می دانم و خود شما و نماینده حقوقی تان نیز به خوبی می دانید که وقتی متن خبر سایت را به شکایت نامه ضمیمه می کنند یعنی شکایت از خبرنگار نه سامانه پیامکی.

و در صورت درست بودن این حرف که فقط از این سامانه شکایت کردند، آیا شکایت از سامانه پیامکی یک رسانه به منزله شکایت از رسانه نیست؟ آیا سامانه پیامکی که خبرهای خود را به یک رسانه ارجاع می دهد، به تنهایی اصالت دارد؟

آیا عذر بدتر از گناه نیست که به خاطر فرار از افکار عمومی در مورد شکایت از خبرنگار، سامانه پیامکی او را شکایت کنید در صورتی که می دانید که این سامانه متعلق به کدام رسانه است؟ (شاهد ان تماس های برخی از کارکنان صاحب مسئولیت این دانشگاه با این جانب پس از ارسال پیامک های مذکور می باشد)و دیگر اینکه مسئولین روابط عمومی معمولا از سامانه های پیامکی رسانه ها اطلاع دارند، اگر بنا بر شکایت نکردن از خبرنگار بود، می توانستید از مدیر روابط عمومی دانشگاه در این خصوص سوال بفرماید و یا مشورت بگیرید.

۳- سرپرست محترم دانشگاه از ارسال پیامک هایی در سطح دانشگاه  صحبت کردند که اگر این پیامک ها را دیده اند حتما در زیر انها نام یک سایت درج شده بود و این یعنی پیامک مذکور شما را به یک خبر در یک سایت خبری ارجاع می دهد. از این حرف جناب سرپرست باید تعجب کرد که یا پیامک را ندیده اند و یا در مورد فضای رسانه ای کمترین اطلاع و آگاهی را دارند و در این خصوص می توانند به مشاور رسانه ای و یا مدیر روابط عمومی شان مراجعه نمایند بعد اظهار نظر بفرمایند.

۴- خدمت سرپرست محترم باید عرض کنم  ارسال تیتر خبر های سایت توسط یک رسانه به جامعه مخاطب خود، نه تنها در استان ما بلکه در سراسر کشور مرسوم است و این گونه پیامک ها به تنهایی بار خبری را به دوش نمی کشند و شما را به متن خبری در سایت مذکور ارجاع می دهند.

۵- گفتند حجم بالای پیامک،من هیچ گاه به ایشان نسبت دروغ نمی دهم اما  امیدوارم بتوانند پاسخ بدهند که این حجم را چگونه ارزیابی کرده اند و از کجا به حجم پیامک های ما پی بردند، آیا تک تک افرادی که سامانه پیامکی سایت مردم استان به آنها پیامک داد به شما مراجعه کردند و … یا

-۶ گفتند پیامک تخریبی ارسال شد و ما هم شکایت کردیم، باید سوال شود ایا بیان برخی اتفاقات و نقد کردن را شما تخریب می دانید؟ آیا خبر دادن از اتفاقی که به کام شما تلخ نمی آید را تخریب می دانید؟ آیا این اتفاقی که شما را بر آشفت نیفتاد؟ اگر نیفتاد چرا از طریق رسانه های همسو و غیر همسو تکذیب نمی کنید؟ اگر ادعا دارید که تخریب است و حقیقت ندارد اول از طریق رسانه ها تکذیب کنید و بعد به استناد ان به شکایت از بنده و امثال بنده بپردازید. امیدوارم این مسایل را مشاور رسانه ای یا مدیر روابط عمومی به شما گوشزد نماید.

۷- مدیر محترم دولت راستگویان، فرمودند پی گیر موضوع سامانه پیامکی بودند و نمی دانستند که این سامانه متعلق به چه کسی است، جناب سرپرست عزیز کشف بزرگی کردیده اید ولی  نمی خواست زحمت این را هم بکشید و این کار را انجام بدهید چون در زیر متن پیامک ها شما به سایت مرجع ارسال پیامک راهنمایی شده بودید.

۸- فرمودند « … متعلق به فردی است که خود را خبرنگار می خواند» جناب آقای سرپرست، آیا بارهای بار برای پوشش خبری برنامه های دانشگاه یاسوج به دانشگاه تحت سرپرستی شما مراجعه نکردم، آیا نیروهای شما در یکی از برنامه ها جلوی ورود مرا به دانشگاه نگرفتند، آیا تماس عذر خواهی تان را از یاد برده اید، آیا مکالمات تلفنی تان با بنده را از یاد برده اید که فرمودید من قایل به حضور خبرنگاران در دانشگاه هستم، آیا مراجعات بنده به جناب عالی برای مصاحبه ها را از یاد برده اید، آیا یادتان رفت که در اولین مراجعه بنده به شما برای مصاحبه گفتید که خودتان هر چه می خواهید بنویسید من مصاحبه نمی کنم، آیا … آیا همه اینها دلیلی نمی شود بر اینکه شما این شخصی که می فرمایید خود را خبرنگار می خواند را می شناسید و با رسانه اش آشنایید؟ با انتقاد هایش آشنایید؟آیا این جمله« خود را خبرنگار می خواند » که اتهامی به جامعه رسانه ای است را شایسته مدیر مرکز علمی و دانشگاهی که فرهیخته ترین اقشار جامعه در آن تحصیل می کنند می دانید؟آیا نسبت دروغ دادن و اتهام زدن، شایسته کسی است که می گوید از هیچ خبرنگاری شکایت نکرده و نمی کنم؟آیا چون در نقد شما خبر زده ام، این اتهامات را به بنده می زنید یا نسبت به بقیه خبرنگاران هم همین ایده و تفکر را دارید؟شاید شما هم اصل را بر شک کردن به خبرنگاران بدانید مگر اینکه خلافش ثابت شود

.۹- فرمودند از انتقاد استقبال می کنم، ما که معنای استقبال ایشان از انتقاد را متوجه شدیم، هر چند از رسالت خبری خود به منظور شفاف سازی و آگاهی رسانی هیچ گاه دست نمی کشم و این را وظیفه شرعی و قانونی خود می دانم، اما به رسانه های دیگر توصیه نمی کنم از این استقبال، استقبال کنند و اگر استقبال می کنند پیه آن را به تنشان بمالند.

۱۰- امیدوارم استانه انتقاد پذیری دوستان مدعی زنده باد مخالف من به بالاتر از حدی برسد که در کشور پس از ۵ ماه و در استان پس از ۳ ماه اقدام به برخورد با رسانه ها ننمایند.

سید مسعود پرهیزگاری مدیرمسئول سایت مردم استان

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها