نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. بهمن 1392 - 22:57
کارشناس مسائل سیاسی، بیانیه وزارت خارجه آمریکا در رابطه با رفع حصر سران داخلی فتنه را دخالت آشکار در امور کشورمان دانست و گفت: انتظار داریم وزارت خارجه کشورمان واکنش صریح و قاطعی در قبال این امر داشته باشد.

به گزارش آفتاب جنوب ، مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ، درباره بیانیه مداخله جویانه وزارت خارجه آمریکا درباره حصر سران فتنه اظهار داشت: بیانیه وزارت خارجه آمریکا در رابطه با رفع حصر سران داخلی فتنه دخالت آشکار در مسائل داخلی کشورمان محسوب می‌شود.

فضائلی با بیان اینکه انتظار داریم وزارت خارجه کشورمان واکنش صریح و قاطعی در قبال این موضع‌گیری آمریکا داشته باشد خاطرنشان کرد: بیانیه وزارت خارجه آمریکا در واقع یک سند و کد دیگری درباره ارتباط جریان فتنه 88 با آمریکا است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آمریکا در حالی از پوشش حقوق بشری برای چنین دخالت‌هایی استفاده می‌کند که لازم است به آنها یادآوری کنیم اگر نگران حقوق بشر هستند اول تکلیف زندانیان گوانتانامو و وضعیت نامعلوم زندانیانی که در زندان‌های مخفی آمریکا به سر می‌برند را مشخص کنند.

وی با بیان اینکه بیانیه اخیر وزارت امور خارجه آمریکا نشان‌دهنده تداوم حمایت این کشور از سران فتنه است و از این جهت قابل توجه است گفت: جریانی در داخل کشور نیز همگام با آمریکا این قضیه را دنبال می‌کند که جای تامل دارد چراکه آنها در واقع همراه با دشمن شماره یک ملت ایران، بحث رفع حصر را دنبال می‌کنند.

فضائلی با اشاره به هزینه‌های سنگینی که سران فتنه در سال 88 برای کشورمان ایجاد کردند به آسیب وجهه بین‌المللی ایران و تشدید تحریم‌ها پرداخت و گفت: روند پرونده هسته‌ای پس از فتنه 88 دچار اختلال جدی شد در حالی که قبل از فتنه کدهای زیادی مبنی بر ناگزیر بودن طرف مقابل برای انعطاف وجود داشت.

این کارشناس سیاسی بر همین اساس حصر سران داخلی فتنه را حداقل مجازات و لطف نظام عنوان کرد و افزود: آنها در شرایط مطلوبی تحت مراقبت قرار دارند در حالی که همه فتنه‌گران در ظلم و جنایت آنها شریک هستند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها