نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. بهمن 1392 - 8:48
وزیر جهاد کشاورزی گفت: منابع صندوق بیمه کشاورزی باید 10 برابر افزایش یابد تا در زمان بحران‌های مانند برف و سرما پاسخگوی نیاز کشاورزان باشد.

به گزارش آفتاب جنوب ،به نقل از فارس،محمود حجتی ظهر امروز در بازدید از مناطق بحران زده برف و سرما غرب مازندران در جمع خبرنگاران افزود: حجم خسارات وارده برف در غرب استان مازندران بسیار زیاد است و بخشی از میوه‌ها و مرکباتی که ‌روی درختان بودند از بین رفتند.

 وی با اشاره به اینکه بسیاری از درختان مرکبات با عمر بالای 35 سال نیز در این برف از بین رفتند، تصریح کرد: کشاورزان برای به بار نشستن درختان بسیار زحمت کشیدند ولی در این برف بیشتر درختان از بهره‌دهی خارج شدند.

 وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای بازدید از این مناطق در غرب مازندران هستیم تا اطلاعات خود را تکمیل کنیم، گفت: اطلاعات جمع‌آوری شده در اختیار معاون رئیس جمهوری قرار داده می‌شود.

حجتی با بیان اینکه اطلاعات جمع‌آور شده در اختیار دولت و سایر مسئولان قرار می‌گیرد، گفت: دولت نیز سعی می‌کند با برآورد خسارت به کشاورزان کمک کند.

 وی در ادامه درباره بیمه کشاورزان و خدماتی که به کشاورزان داده می‌شود، تصریح کرد: بیمه صندوق مشکل ساختاری دارد و منابع صندوق کم است و براساس ردیف بودجه از ماده‌ای در قانون بودجه 10 و 12 حوادث بهره‌مند و برآورد خسارت شده و خسارات پرداخت می‌شود.

 حجتی با اشاره به اینکه باید با کمک مجلس شورای اسلامی و دولت ردیف بودجه کشاورزی افزایش یابد، ادامه داد: در این صورت صندوق بیمه کشاورزی می‌تواند نقش حمایتی خود را در حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل، برف و طوفان اجرا کند. 

وی خاطر نشان کرد: بودجه صندوق بیمه کشاورزان محدود است و ‌نیاز به 10 برابر بودجه کنونی است.

 وزیر جهاد کشاورزی همچنین در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر آلودگی برنج شمال اظهار داشت: گزارشی درباره آلودگی برنج مازندران و شمال کشور در بخش تولیدات برنج نداشتیم.

به گزارش فارس، وزیر جهاد کشاورزی از صبح امروز به ‌همراه استاندار مازندران، نماینده مردم نور و محمودآباد و نماینده مردم نوشهر و چالوس از مناطق کشاورزی و واحدهای مرغداری و نیز واحدهای آسیب دیده از بحران برف بازدید کرد.

 

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها