نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. بهمن 1392 - 8:39
ارایه طرح هایی که تناسبی با نیاز مشترکان ندارد و ضعیف شدن خدمات پیشین مبین نت، سبب نارضایتی مشترکین این شرکت شده است.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از صبح زاگرس،مبین نت برای کسانی که با اینترنت سر و کار دارند و ارتباط های شبکه ای جزئی از ملزومات کاری آن ها است، نامی آشنا و قابل اعتنا است.

این شرکت که به عنوان اولین ارایه دهنده اینترنت بی سیم در کشور، خدمات خود را در همه مراکز استان ها و یک یا چند شهر از استان های کشور گسترش داد، توانست مشترکان بسیاری جذب کند.

مبین نت از ابتدا با تبلیغات و طرح های تشویقی فراوان جای خود را در بین مردم و کابران اینترنت باز کرد و توانست از اقبال عمومی مناسبی نیز برخوردار شود.

اما پس از جذب مشترکان فراوان در سراسر کشور، مبین نت هم مانند برخی دیگر از شرکت ها، آرام آرام طرح های تشویقی خود را حذف کرد و با دو برابر شدن قیمت مودم های این شرکت و افزایش قیمت طرح های ارایه اینترنت، کار را برای مشترکان خود سخت کرد.

یکی از ویژگی های مبین نت در ارائه طرح های اینترنتی، سازگار بودن طرح ها با نیاز ها و شرایط مختلف مشترکان خود بود.

مشترکان شخصی و سازمانی مبین نت می توانستند بسته به نیاز روزانه یا ماهانه خود برای دسترسی به وب از طرح هایی متنوع این شرکت استفاده کنند اما مدتی است که دیگر از این خدمات خبری نبوده و اکنون دیگر مشترکان مجبورند به جای انتخاب طرح های منطبق با شرایطشان از طرح هایی استفاده کنند که شرکت به صورت پیش فرض بدون درنظر گرفتن نیاز مشترکانش ارایه داده است.

از اشکالات این طرح ها می توان به عدم توجه به نیاز اقشار مختلف برای استفاده از اینترنت و خدمات آن اشاره کرد، با توجه به اینکه طیف ها و گروه های مختلف جامعه از این خدمات استفاده می کنند به نظر می رسد طرح های ارائه شده با حجم و قیمت های بالا جوابگوی همه کاربران نباشد.

 به عنوان مثال برای دانشجویان و برخی افراد که شاید برای یک ساعت در روز از اینترنت استفاده می کند لزومی به استفاده از طرح هایی با حجم بالا نباشد و به نظر می رسد انتخاب این طرح ها برای آن ها به نوعی اجبار تبدیل می شود تا اختیار.

شرکت مبین نت می تواند با گنجاندن طرح هایی با حجم های مختلف و در نظر گرفتن نیاز همه گروه ها، مشتریان خود را راضی نگه داشته و از حجم انتقادات بکاهد.

حجم هایی که منتقل نمی شوند

به گزارش صبح زاگرس از دیگر اشکالات این خدمات، مشکل خذف حجم باقیمانده در صورت تغییر طرح است و با توجه به اینکه به ازای هر گیگابایت مبلغی چندهزار تومانی از مشتریان دریافت می شود به نظر می رسد با اعمال این طرح ضرر زیادی به کاربران وارد و سود قابل ملاحظه ای نصیب شرکت می شود.

یعنی کاربری که یکی از طرح های اینترنتی مبین نت را که تناسبی با حجم مورد نیازش به اینترنت را نیز ندارد به اجبار خریداری می کند اگر در دوره طرح فعال شده موفق به استفاده از حجم مورد نظر نشد و بخشی از حجم اینترنت خریداری شده باقی بماند، نمی تواند آن را به دوره بعدی منتقل کند و یا به طرح بعدی خریداری شده اضافه کند.

مثلا اگر یک دانشجو با وجودی که تنها روزی یک ساعت از اینترنت استفاده می کند به جای انتخاب طرحی منطبق با نیازش (مثلا ماهی 2 گیگ با سرعت 512 کیلوبایت بر ثانیه) مجبور است طرح ترافیک 4 گیگ ماهیانه انتخاب کند در پایان ماه اگر 2 گیگ طرح انتخابی باقی مانده باشد نمی تواند آن را به ماه بعد منتقل کند و 2 گیگ و پول پرداخته برای آن دود می شود.

علاوه بر مشکلات ذکر شده، برخی از کاربران مبین نت با این پایگاه خبری تماس گرفته و از کاهش سرعت، اختلال در آنتن دهی مودم های مبین نت در برخی از نقاط شهر یاسوج و همچنین قطعی های مکرر در ساعاتی از شبانه روز ابراز نارضایتی کرده اند.

یادداشت:حیدری

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها