نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. بهمن 1392 - 10:57
رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان با اشاره به لزوم تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت، نسبت به اعمال قوانین محدودیت فرزندآوری برای زنان شرقی انتقاد کرد.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از فارس،کبری خزعلی با اشاره به لزوم تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره موضوع جمعیت فرمودند:«وقتی انسان درست به عمق آن فکر می‌کند تن او می‌لرزد.» ایشان در زمینه مسائل اجتماعی، افزایش سن جمعیت کشور را خطری واقعی برشمردند و افزودند: مسئولان، مقابله با کاهش جمعیت جوان کشور را جدی بگیرند و برای آن راه حل‌های به موقعی ارائه دهند.

خزعلی در خصوص سیاست‌های کنترل جمعیت درکشور گفت: سیاست‌های کنترل جمعیت از سال 42 به دستور مستقیم شورای تحدید موالید آمریکا در ایران شروع شد و با تربیت و آموزش افراد متخصص در رشته علوم اجتماعی، در ایران به اجرا درآمد و به موفقیت چشمگیری در این راستا نائل گردیدند به طوری که در سال 56 جمعیت ایران 7،2 درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: وقتی روند رو به کاهش جمعیت در جهان احساس شد برای غرب به خصوص اروپا، آمریکا، کانادا و اسرائیل، سیاست‌های افزایش جمعیت و تشویقی و برای شرق به خصوص کشورهای اسلامی، سیاست کاهش جمعیت ابلاغ شد که از سال 42 این سیاست به طور رسمی در تشکیلات دولتی ایران مورد اجرا قرار گرفت.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان افزود: مطابق اعلامیه جهانی حقوق بشر در سال 1948 که زنان و مردان بالغ حق برخورداری از خانواده را دارند و حق باروری در حقیقت، همان حمایت از آزادی انتخاب بشر در تولید مثل است. همچنین تولید مثل و باروری، به عنوان اصل بقاء بشر و به عنوان یک حق برای زن بایستی مورد توجه قرار گیرد» این سوال مطرح می شود که پس چرا بین حقوق زن و حقوق باروری زن غربی و شرقی تفاوت وجود دارد؟

خزعلی ادامه داد: پس چرا حق بشری و انسانی زن غربی مادر شدن آزادانه و به تعداد نامحدود است و زن مسلمان شرقی با محدودیت فرزند آوری و آن هم به قیمت از دست دادن سلامت جسمانی‌اش است؟

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: قرار بر این بوده است که قوانین و وسائل کنترل جمعیت حذف شود بعد با برنامه ریزی و تهیه زیر ساخت‌های لازم فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی رشد جمعیت در قانون و برنامه ریزی کشوری منطبق با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی فراهم شود ولی هنوز قانون سال 72 به قوت خود باقی است. فقط مجازات و محرومیت فرزند چهارم و مادرش برداشته شده است و مرخصی زایمان مادران 6 ماه به 9 ماه هم در عمل مردم اجرای آن را نمی‌بینند.

خزعلی تصریح کرد: با توجه به بحران جمعیت در آینده، باز بندهای 2 و 3 قانون مبنی بر ضرورت همه جانبه و فرهنگ سازی در همه سطوح برای تنظیم خانواده به قوت خود باقی است و در کتب درسی سال چهارم دبستان به بچه‌ها مضرات خانواده پر جمعیت القاء می‌شود و مسئولان مربوطه در این راستا به بهانه عدم ابلاغ قانون، اقداماتی نداشته‌اند.

وی اظهار داشت: ترفند جدید سازمان ملل برای کاهش جمعیت در کشورهایی که برنامه کنترل و کاهش جمعیت برای مردم قابل قبول نبوده است، این بوده که با نام تنظیم خانواده و در صورت عدم موفقیت با نام سلامت مادر و کودک، بهداشت باروری، باروری سالم، باروری آگاهانه و مسئولانه و...و با عنوان کردن ضرورت سن مناسب باروری و فاصله گذاری مناسب اقدام شود  و در هر صورت به توزیع اقلام دارویی و خدمات کنترل جمعیت اقدام شود.

خزعلی ادامه داد: جالب است بدانید در زمانی که جانبازان شیمیایی ما با مشکل نبود دارو رو به رو بودند داروهای تجویز شده جهت کاهش جمعیت به وفور در جامعه موجود بود و هیچ گاه مورد تحریم قرار نگرفت.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت