نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. بهمن 1392 - 16:41
پدر شهید احمدی‌روشن در جمع دانشجویان یاسوجی به ذکر چند روایت از اقدامات فرزند شهیدش برای کمک به اسلام و انقلاب پرداخت.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از فارس،رحیم احمدی‌روشن ظهر امروز در جمع دانشجویان یاسوجی در محل سالن شهید چمران دانشگاه یاسوج و به مناسبت ایام دهه فجر انقلاب در نشستی با عنوان هسته‌های انقلاب با بیان سه خصوصیت بارز فرزند شهیدش اظهار کرد: قبل از هر چیز مصطفی احمدی‌روشن فرزندی خوب و مطیع برای پدر و مادر بود.

احمدی‌روشن با توصیه به دانشجویان برای این‌که در زندگی هیچ‌گاه خود را بی‌نیاز از راهنمایی و هدایت پدر و مادر ندانند به ذکر روایتی در همین خصوص از فرزند شهیدش پرداخت.

وی گفت: دوستان مصطفی نقل می‌کنند که در ساعات اداری هنگامی که زنگ تلفن همراه وی به صدا در می‌آمد ناخودآگاه از جای بر می‌خواست و همانند نظامی‌ها با صدای بلند می‌گفت بله سردار برای خدمت آماده‌ام و این‌گونه بود که ما می‌فهمیدیم پشت خط مصطفی؛ یا پدر است و یا مادر.

احمدی‌روشن به دومین خصوصیت فرزند شهیدش اشاره کرد و با بیان چند باره این جمله تصریح کرد: مصطفی سرباز مردم بود و برای مردم جان خود را فدا کرد.

وی افزود: آن‌چه که در کارهای طاقت‌فرسا او را از خستگی و ناامیدی باز نمی‌داشت همین روحیه سربازی برای مردم بود که تا آخرین نفس به وظیفه سربازی برای ملت پایبند بود.

این پدر شهید هسته‌ای از کار طاقت‌فرسای مصطفی و تعدادی از همرزمانش در هنگام فک پلمپ تأسیسات هسته‌ای همزمان با پایان دوره اصلاحات تصریح کرد: 12 شبانه‌روز بدون خواب و استراحت دوباره تأسیسات هسته‌ای را برای مدتی که پلمپ شده بود به جایگاه اول خود برگرداندند که این خود نشان از سربازی برای وطن و مردم بود.

احمدی‌روشن در نهایت به سومین روحیه فرزند شهیدش که همانا ولایت‌مداری بود اشاره کرد و گفت: با یک اشاره رهبری و در مدت 12 شبانه‌روز دوباره حق مسلم مردم را به آن‌ها هدیه کردند.

وی با ذکر خاطراتی از فرزند شهیدش در دوران دانشجویی افزود: یک بار در حیاط دانشگاه برای آزمایش از ضایعات نیشکر سوخت موشک تهیه کرد و وقتی دوستانش از او پرسیدند چرا این آتش‌بازی را راه انداخته‌ای گفت باید در فلسطین و غزه بدانند که چگونه می‌توانند از ضایعات مواد اطراف خود و کم‌ترین امکانات برای مبارزه با دشمن صهیونیستی بهترین استفاده را داشته باشند.

پدر شهید هسته‌ای با ذکر داستانی دیگر از زندگی پر از مجاهدت این شهید جوان هسته‌ای ابراز داشت: وقتی که کامپیوتر مثل امروزه فراوان نبود از دکتر ولایتی درخواست یک سیستم می‌کند و در پاسخ به این که کامپیوتر را برای چه می‌خواهد، کمک به مسلمانان سایر بلاد اسلامی و رساندن صدای ملت مظلوم فلسطین به گوش جهانیان را خاطرنشان می‌شود.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت