نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. بهمن 1392 - 16:37
مدیرمسئول سایت خبری مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از شکایت سرپرست دانشگاه یاسوج از وی به دادگاه خبر داد.

به گزارش آفتاب جنوب ، سید مسعود پرهیزگاری در گفت و گو با پایگاه خبری صبح زاگرس در یاسوج بیان داشت: پس از این که خبرتعلیق معرفی دکتر رمضانی برای ریاست دانشگاه یاسوج که پیش از آن در خیلی از رسانه های کشوری منعکس شده بود در سایت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد، سرپرست دانشگاه از سایت مردم استان شکایت کرد.

وی افزود: سایت مردم استان پس از انتشار خبر خود، مطابق روال رسانه ای، تیتر مطلب خود را برای مخاطبین خود پیامک کرد ولی پس از انتشار این خبر شاهد این بودیم که در دولت تدبیر وامید و از طرف کسانی که ادعای «زنده باد مخالف من» سر می دهند به خاطر این خبر از من شکایت شده است.

مدیرمسئول سایت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به این که جریان شکایت سرپرست دانشگاه یاسوج از وی تا مرحله دادسرا پیش رفته است، گفت: جالب این جا است که مسئولین دانشگاه یاسوج در ابتدای دوره مدیریت خود  گفتند ما در اتاق شیشه ای قرار می گیریم تا ما را نقد کنید و حالا تحمل یک خبر را نداشته و این گونه با یک رسانه برخورد کرده اند.

وی در ادامه افزود: نکته تعجب برانگیز این جا است که روز قبل از اعلام شکایت از بنده، دانشگاه یاسوج از اینجانب و دیگر رسانه های استان دعوت کرد تا در نشست هم اندیشی و خبری این دانشگاه شرکت کنیم و در این جلسه غالب صحبت معاون فرهنگی دانشگاه این بود که ما را نقد کنید و یک مدیر دانشگاهی باید انتقاد پذیر باشد و این که که یک خبرنگار حق نقد دارد و باید بتواند عملکرد مدیران دانشگاه را نقد کند.

پرهیزگاری با اشاره به این که قرار بود آقای رمضانی، سرپرست دانشگاه یاسوج هم در جلسه با رسانه ها حضور داشته باشد و بعد اعلام شد که به علت سفری کاری موفق به حضور نشده است، افزود: نیکروز، معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج در صحبت هایش تأکید می کرد که الان دیگر مثل گذشته نیست که ارتباط رسانه ها با مدیران دانشگاه یاسوج ضعیف باشد و یا رسانه ها کمتر در این دانشگاه حضور داشته باشند.

این فعال رسانه ای ادامه داد: هنوز یک روز از ادعای مدیران دانشگاه یاسوج نگذشته بود که من به دلیل شکایت سرپرست دانشگاه یاسوج به دادسرا احضار شدم آن هم به دلیل خبری که حتی تکذیب هم نشد.

پرهیزگاری با بیان این که با شکایت آقای رمضانی از بنده، دقیقاً معنای اتاق شیشه ای مدیران جدید دانشگاه یاسوج روشن شد، افزود: درحالی به خاطر این خبر از من شکایت شده که هیچ گونه پاسخ یا تکذیبیه ای از سوی دانشگاه یاسوج یا شخص آقای رمضانی نسبت به این خبر یا خبرهای قبلی در خصوص وی برای اینجانب ارسال و یا در رسانه های دیگری نیز منتشر نشد.

وی ادامه داد: طبق قوانین رسانه ای، آن ها می توانستند جوابیه این خبر را برای سایت مردم استان ارسال کنند تا ما منتشر کنیم یا از روش های دیگری نسبت به این خبر واکنش نشان دهند نه این که علی رغم ادعاهایشان این گونه برآشفته شوند و شکایت کنند.

مدیر سایت ک و ب در پاسخ به این سئوال که دقیقاً چه کسی از شما شکایت کرده است؟، گفت: نام و امضای شاپور رمضانی، سرپرست دانشگاه در پرونده شکایت وجود دارد که البته نماینده حقوقی دانشگاه از طرف وی پیگیر این شکایت است و سرپرست دانشگاه وی را موظف کرده که پیگیر این قضیه باشند.

این فعال رسانه ای در پایان با اشاره به صحبت ها آقای روحانی که چندی پیش در دیدار با هنرمندان و رسانه ها از آزاد بودن رسانه ها و جریان آزاد اطلاع رسانی گفته بود، اظهار داشت: با وجود صحبت های آقای رئیس جمهور متأسفانه شاهد برخورد حذفی مدیران میانی و دانشگاهی دولت در خصوص شکایت از بنده بوده ایم و بنده به یاد ندارم در 8 سال گذشته چنین برخورد تندی با رسانه ها خصوصاً در سالهای اول فعالیت دولت شده باشد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها