نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. بهمن 1392 - 22:10
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاکان این ظرفیت را دارد تا بتواند به عنوان قطب تولید میوه ارگانیک در استان کهگیلویه و بویراحمد شناخته شود.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از فارس،سید موسی خادمی عصر امروز در بازدید از منطقه کاکان در شهرستان بویراحمد اظهار کرد: کاکان هیچ‌گاه سربار استان نبوده و مردم این دیار با کار و تلاش و کوشش تنها به دنبال تولید بوده‌اند.

وی با رد این دیدگاه که مسئولان استانی توجهی به منطقه کاکان ندارند، تصریح کرد: کاکان چشم و چراغ کشاورزی و گردشگری استان است که در این دولت توجه ویژه‌ای به آن خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مردم کاکان باید آماده سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله در کشاورزی و گردشگری باشند و امروز اولویت سرمایه‌گذاری با مردم بومی است.

خادمی افزود: اما مردم باید آمادگی جذب و جلب سرمایه‌گذار غیر بومی را هم داشته باشند و برای این کار می‌بایست فرهنگ‌سازی شود.

این مسئول یکی از مشکلات عمده برای سرمایه‌گذاری را معارضات اجتماعی دانست و گفت: در همه جای دنیا برای جذب سرمایه‌گذاری و توسعه مناطق فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذار پهن می‌کنند که لازم است ما نیز برای ورود سرمایه‌گذار و بخش خصوصی همه زیرساخت‌ها و امکانات لازم را فراهم کنیم.

 

خادمی ادامه داد: این که مردم توقع دارند کشاورزی کاکان صاحب یک طرح جامع شود توقع بجایی است که از مسئولان جهاد کشاورزی استان می‌خواهیم درصدد رفع مشکلات برآیند.

استاندار در ادامه با برشمردن ظرفیت‌های بالای باغداری منطقه کاکان تصریح کرد: کاکان می‌تواند قطب تولید میوه ارگانیک در سطح استان شود که از فروش و صادرات آن هم مردم کاکان و هم کل استان منتفع می‌شوند.

خادمی با دستور به مسئولان جهاد کشاورزی برای در دستور کار قرار دادن این موضوع به لزوم پی‌گیری برای ایجاد سردخانه در کاکان گفت و افزود: علاوه بر کشاورزی و باغداری نباید توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کاکان را فراموش کنیم.

مسئول ارشد استانی در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نخستین زیرساخت گردشگری کاکان رسیدگی به وضعیت پیست اسکی این منطقه است که باید برای تجهیز آن اقدام عاجل داشته باشیم.

در ادامه استاندار به لزوم رسیدگی به وضعیت پارک چشمه‌ریزی روستای حمزه‌خانی اشاره کرد و از مسئولان خواست توسعه و تأمین زیرساخت‌های لازم آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها