نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. بهمن 1392 - 22:07
مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران از تصویب اعتبارات 200 میلیارد تومانی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز برای توسعه راه‌های گچساران خبر داد.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از فارس،محمد باورساد شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران به مناسبت ایام دهه فجر انقلاب با بیان این‌که اکنون شرکت نفت از توان بومی خود برای توسعه و تجهیز زیرساخت‌ها استفاده می‌کند، اظهار کرد: در گذشته و در دوران پهلوی همه نیازهای شرکت نفت گچساران از خارج تهیه می‌شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در ادامه افزود: در پیش از پیروزی انقلاب خارجی‌ها حدود 200 چاه نفت در منطقه نفت‌خیز گچساران حفاری کرده بودند که پس از پیروزی انقلاب با خروج از کشور، دکل‌هایی را بر جای گذاشتند که نیازمند به استفاده از آن‌ها با توان داخلی بودیم.

باورساد افزود: در نخستین سال‌های بعد از پیروزی شرکت ملی حفاری ایران تشکیل شد که توانستند تعداد 550 چاه نفت حفاری کنند و تکنولوژی پیچیده حفاری در کشور به سرعت در کشور بومی شد و شرکت نفت و گاز گچساران هم توانست از این دانش بومی به خوبی استفاده کند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران به فعالیت تعداد 11 کارخانه در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در پیش از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: این تعداد کارخانه، نفت را استحصال می‌کردند و از منطقه گره نفت به خارک منتقل می‌شد.

باورساد ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب تعداد 22 کارخانه به دست نیروهای داخلی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران راه‌اندازی و نصب شد که اکنون قطعات آن توسط متخصصان ایرانی تولید می‌شود.

این مسئول با بیان این‌که در سال‌های گذشته تحریم‌های سختی را در حوزه نفت و گاز شاهد بودیم، تصریح کرد: اکنون 70 درصد از قطعات این کارخانه‌ها توسط نیروهای بومی و داخلی ساخته می‌شوند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در ادامه به پروژه‌ها و طرح‌های افتتاحی شرکت نفت در دهه فجر انقلاب اشاره کرد و گفت: تعدادی درمانگاه در کنار تأسیسات خود در مناطق مختلف از جمله گره، سیاهمکان و بی‌بی‌حکیمه ساختیم که دیگر نیازی نیست همکاران ما در مناطق نفتی طی مسیری 130 کیلومتری را برای درمان داشته باشند.

راه‌اندازی کلینیک دندانپزشکی نفت از دیگر پروژه‌های افتتاحی شرکت نفت و گاز گچساران بود که باورساد به آن اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور و وزیر نفت با سفری که به خوزستان داشتند در جمع مدیران نفتی از توجه این دولت به مناطقی سخن به میان آوردند که در کنار تأسیسات نفت قرار دارند.

باورساد تصریح کرد: با این نگاه ویژه‌ای که دولت تدبیر و امید به مردم مناطق نفت‌خیز دارد و برای توسعه راه‌های شهرستان گچساران که عمده آن‌ها سخت‌گذر هستند، اعتبارات 200 میلیارد تومانی از سوی شرکت نفت برای توسعه و تجهیز و ساخت این راه‌ها مصوب شده است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت