نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. بهمن 1392 - 22:05
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: زمین‌های کشاورزی مردم کاکان طی عکسبرداری‌ هوایی در گذشته و به اشتباه جزو منابع طبیعی اعلام شده است.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از فارس،غلام‌محمد زارعی عصر امروز در بازدید از منطقه کاکان در شهرستان بویراحمد که به همراه استاندار کهگیلویه و بویراحمد و تنی چند از مسئولان استانی صورت گرفت، ابراز داشت: منطقه کاکان چشم و چراغ کشاورزی و باغداری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: با همه ظرفیت‌هایی که منطقه کاکان دارد اما کمتر به آن رسیدگی شده و باید در دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات این منطقه استراتژیک فکری شود.

زارعی در ادامه گفت: این منطقه از جهات مختلف به خصوص در بحث کشاورزی و باغداری و همچنین گردشگری می‌تواند استان را در مسیر توسعه قرار دهد چرا که هر آن‌ چه موهبت الهی است خداوند یک‌جا به این منطقه عطا فرموده است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع مسئولان ارشد استانی و اهالی منطقه کاکان ابراز داشت: یکی از مشکلات عمده کشاورزان و باغداران منطقه کاکان به نبود سردخانه برمی‌گردد که سالانه این کمبود ضررهای بسیاری را به کشاورزان و به خصوص باغداران و به ویژه محصولات سیب کاکان وارد می‌کند.

این نماینده مجلس از استاندار برای رفع این مشکل استمداد طلبید و در ادامه بزرگترین مشکل منطقه کاکان را مربوط به اختلافات مردم کاکان با منابع طبیعی دانست.

وی با انتقاد از موضعی که اکنون دولت و منابع طبیعی از سالیان گذشته نسبت به اراضی کشاورزی کاکان دارند، تصریح کرد: در منطقه کاکان به علت آب و هوای سرد و کوهستانی هیچ‌گونه پوشش جنگلی مشاهده نمی‌شود که اگر دولت با مردم همکاری کند این اراضی به باغات انبوه تبدیل خواهند شد.

زارعی گفت: در چندین سال پیش با عکسبرداری و ایجاد نقشه هوایی به اشتباه زمین‌های مردم را به اراضی ملی تبدیل کردند در حالی که این منطقه تشنه کار و تولید در حوزه کشاورزی و باغداری است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا از استاندار خواست تا این معضل اساسی مردم و منطقه کاکان را در اولویت برنامه‌های خود برای پی‌گیری قرار داده و جانب مردم را برای واگذاری اراضی داشته باشد.

زارعی از کاکان به عنوان منطقه‌ای که می‌تواند پایلوت گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد شود یاد کرد و گفت: اگر در بخش گردشگری و در شهرستان بویراحمد همه توان خود را بر روی منطقه کاکان بگذاریم در آینده نزدیک نتیجه خوبی خواهیم گرفت.

وی مواهبی چون برف، کوهستان، پیست اسکی، باغ‌های انبوه، رودهای خروشان، چشمه‌های فراوان، نیروی انسانی کارآزموده در بخش کشاورزی و جوانان نخبه را از داشته‌های منطقه کاکان برای توسعه دانست.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها