نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. بهمن 1392 - 21:27
مدیر عامل توانیر با بیان اینکه 16 هزار و 500 مگاوات طرح نیروگاهی به ارزش 16.5 میلیارد دلار با مشارکت بخش خصوصی اجرا و تابستان آینده ۱۵۰۰ مگاوات وارد مدار می‌شود، گفت: بخش برق بیشتر از سهم خود برای مسکن مهر هزینه کرده است.

به گزارش آفتاب جنوب ،

همایون حائری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس، در پاسخ به این سوال که تا تابستان سال آینده چه تعداد و با چه ظرفیتی نیروگاه بخار وارد مدار و شبکه برق می‌شود، افزود: ظرفیت نامی نیروگاههایی که تا تابستان آینده وارد مدار می‌شوند، حدود 1500 مگاوات خواهد بود که امید است با ورود این واحدهای بخار و نیروگاههای برقابی از سوی دیگر در کنار صرفه جویی از سوی مردم بتوانیم تابستان سال آینده را بدون مشکل سپری کنیم.

وی ادامه داد: نیروگاه شیرکوه، واحد بخار سیکل ترکیبی پره سر، دو واحد نیروگاه ایرانشهر، یک واحد نیروگاه گنو، یکی از واحدهای بخش بخار نیروگاه آبادان، دو واحد نیروگاه خرمشهر ،یک واحد نیروگاه اسلام آباد و نیروگاه گناوه درمجموع به ظرفیت نامی یکهزار و 500 مگاوات به بهره برداری می رسد.

حائری در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، برخی از واحدهای مسکونی مهر ساخته شده‌اند، اما به دلیل نداشتن برق واگذار نمی‌شوند، گفت: بخش برق در اجرای مسکن مهر عقب نیست، چرا که با استفاده از هزینه های جاری کارهای برق مسکن مهر انجام می‌شود.

مدیر عامل توانیر اضافه کرد: طبق مصوبه دولت نهم و دهم قرار بود، یک سوم هزینه برق مسکن مهر توسط وزارت نیرو، یک سوم توسط وزارت راه و شهرسازی و یک سوم توسط استان ها تامین شود که در حال حاضر بخش برق بیشتر از سهم خود برای مسکن مهر هزینه کرده است.

حائری در پاسخ به این سوال که آیا بالا بودن میزان بدهی به پیمانکاران دلیل کاهش سرمایه گذاریها نیست، گفت: وزارت نیرو و صنعت برق به دنبال این است که بدهی خود را به بخش خصوصی و پیمانکاران بپردازد، بنابراین اگر قیمت برق اصلاح شود، سهم بیشتری از مطالبه پیمانکاران پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در زمان کنونی 16 هزار و 500 مگاوات طرح نیروگاهی به ارزش 16.5 میلیارد دلار با مشارکت حداکثری بخش خصوصی آماده اجراست که برای انجام آن به نقدینگی نیاز داریم.

 انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها