نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. بهمن 1392 - 20:30
اکران فیلم های سی و دومین جشنواره فیلم فجر در یاسوج، با نمایش دو فیلم از روز گذشته آغاز شد.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از صبح زاگرس،بالاخره انتظارها به پایان رسید و سینما دوستان یاسوجی که در سال های قبل از دیدن ویترین سینمای ایران در دهه فجر محروم بودند امسال به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می توانند همزمان با تهران 20 فیلم از فیلم های جشنواره فیلم فجر امسال را مشاهد کنند.

اتفاقی که برای اولین بار در یاسوج رخ داده و نوید روزهای بهتری در حوزه فرهنگ و هنر را به ما می دهد. آن هم در شهری که سال ها است تنها سالن سینمای آن را تخریب کرده اند و از آن روز تا امروز سینمایی نداشته و فیلم های جشنواره فیلم در تالار هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به نمایش در می آید.

جشنواره فیلم فجر که قرار بود از روز 16 بهمن در یاسوج آغاز شود به دلیل آن چه بدی آب و هوا اعلام شد با یک روز تأخیر از روز 17 بهمن در تالار هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در حالی که مسئولان جشنواره از فروش همه بلیط های فیلم "چ" اثر حاتمی کیا و "ردکارپت" اثر عطاران قبل از شروع جشنواره خبر می دادند اما گمانه های زنی ها برای استقبال از این جشنواره در یاسوج متفاوت بود.

قبل از تعویق جشنواره قرار بود اکران های روز اول جشنواره با فیلم های "زندگی مشترک آقای محمودی و بانو" و فیلم "با دیگران" آغاز شود اما با تعویق پیش آمده، فیلم های روز دوم به جای فیلم های روز اول به نمایش درآمدند. فیلم های "مهمان داریم" با کارگردانی محمدمهدی عسگرپور و "انارهای نارس"که آن را یک کارگردان فیلم اولی به نام مجیدرضا مصطفوی ساخته بود.

نکته های پیش از اکران:

*در حالی که برگزاری جشنواره به بخش خصوصی واگذار شده بود اما در ورودی ساختمان ارشاد هیچ تابلو یا تبلیغ جذب کننده ای برای مخاطبان جشنواره وجود نداشت.

*غرفه هایی هم که در سالن ورودی ارشاد برای کافی شاپ و فروش برخی اقلام دیگر تدارک دیده شده هم هنوز راه اندازی نشده بود.

*استقبال از فیلم مهمان داریم خوب بود و در میان تماشاگران به جز آقای کمالوندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مسئول روابط عمومی شهرداری و چند تن از فیلمسازان و هنرمندان تئاتر استان، از مدیران استان کسی مشاهده نشد. البته رئیس صدا و سیمای استان نیز برای دیدن فیلم های اکران بخش دوم در سالن جشنواره دیده شد.

اینک شروع جشنواره

بالاخره ساعت 14 روز گذشته، با روشن شدن پرده نمایش تالار هنر اداره ارشاد استان، اکران فیلم های جشنواره فیلم فجر در یاسوج آغاز شد و با استقبال امیدواره کنند مردم، فیلم "مهمان داریم" روی پرده رفت.

"مهمان داریم" اولین فیلمی بود که پرویز پرستویی بعد از 2 سال پذیرفت و درآن بازی کرد. آن هم در زمانی که شایع شده بود او سینمار را کنار گذاشته و در نزدیکی همدان مشغول زراعت است.

این فیلم داستان پدر و مادر سالخورده ای بود که سه فرزندشان در سال های جنگ شهید شده بودند و به آن ها خبر می رسد که قرار است میهمان ویژه ای به خانه شان بیاید اما آن ها برای پذیرایی از این میهمان آمادگی ندارند.

قبل از اکران فیلم گفته شده بود که محمد مهدی عسکرپور سعی کرده فیلم کلاسیک و استانداردی بسازد. با وجود ریتم کُند فیلم، دقایقی از "مهمان داریم"به دلیل نشان دادن چهره متفاوتی از مشکلات جانبازان پس از جنگ و خانواده های آن ها، تماشاگران را به لحاظ عاطفی جذب کرد و در پایان فیلم برای آن دست زدند.

کمالوندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم گفت که فیلم او را تحت تأثیر قرار داده و فیلم را دوست داشته. بهنیا، مدیرخبرگزاری فارس در کهگیلویه و بویراحمد هم که در سالن حضور داشت، مهمان داریم را فیلمی تأثیرگذار خواند و از آن دفاع کرد. گفتنی است در اکران بخش اول روز نخست جشنواره فیلم در یاسوج تنها خبرنگاران فارس و صبح زاگرس حضور داشتند. البته خبرنگاران خبرگزاری های ایرنا، دانشجو و سایت مردم استان(ک وب) هم در بخش دوم اکران روز اول در جشنواره حضور پیدا کردند.

*نکته: هوای سالن پخش فیلم بسیار سرد بود و این موضوع باید در روزهای بعد جشنواره رفع شود.

انارهای نارس فیلمی نارس از یک کارگردان فیلم اولی

پخش فیلم انارهای نارس هم دقایقی پس از پایان فیلم مهمان داریم آغاز شد. فیلمی که برخی از رسانه های سینمایی قبل از آغاز جشنواره از سازنده آن یعنی مجیدرضا مصطفوی به عنوان یکی از امیدهای سال ها آینده سینمای ایران یاد کرده بودند.

وقتی وارد سالن شدم حدود 5 دقیقه ای از شروع نمایش فیلم گذشته بود. استقبال تماشاگران از این فیلم در تالار هنر یاسوج اندکی کمتر از فیلم مهمان داریم بود.

فیلمی که جز کارگردان کمتر شناخته شده اش، بازیگران نام آشنایی چون پژمان بازغی، آنا نعمتی، قطب الدین صادقی و مهران رجبی داشت.

انارهای نارس هم مثل فیلم مهمان داریم با ریتم بسیار کُند پیش می رفت و داستان چندان جذابی نداشت.درزمان نمایش فیلم برخی از تماشاگران که حوصله شان سر رفته بود یا به گفت و گو با هم می پرداختند و یا با گوشی های خود بازی می کردند. فیلم با زمزمه و ابراز نارضایتی تماشاگران به پایان رسید. البته سرمای سالن هم کمتر از سردی فیلم نبود و مسئولان جشنواره باید برای حل مشکل سرمای سالن در روزهای بعد فکری کنند.

قرار بر این بود که پس از اتمام اکران دو فیلم روز نخست جشنواره، فیلم سازان و منتقدان استان کهگیلویه و بویراحمد به نقد و بررسی فیلم ها بپردازند.

در حالی چهارفیلمساز و منتقد استان یعنی آقایان خسرو حیدری، سید محمد موسوی اعظم، مجتبی چراغ سحر و خانم صدیقه پورعلی در سالن سینما تک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حضور پیدا کردند تا به بحث و بررسی در خصوص دو فیلم پخش شده بپردازند که هیچ یک از آن ها از فیلم ها راضی نبودند و هر دو فیلم را جزء فیلم های کسل کننده خواندند.  نظرات چهار فیلمساز و منتقد استان درباره فیلم های مهمان داریم و انارهای نارس را در اخبار بعدی صبح زاگرس بخوانید.

به گزارش صبح زاگرس، پخش فیلم های جشنواره فیلم فجر، امروز هم با اکران فیلم های ردکارپت و و پنج ستاره در یاسوج ادامه می یابد. بلیط های این جشنواره در محل هتل آریوبرزن شهر یاسوج واقع در چهارراه عالی وند و در محل اکران فیلم ها-اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان واقع در میدان معلم- به فروش می رسد.

شب گذشته نیز مسئولان جشنواره از اکران وِیژه فیلم های "چ" و "ردکارپت" در سانسی دیگر به دلیل استقبال گسترده همشهریان یاسوجی خبر دادند.

برای مشاهده جدول و زمان نمایش فیلم های جشنواره فیلم فجر در یاسوج  اینجا کلیک کنید.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها