نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. بهمن 1392 - 19:34
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه استقلال اقتصادی ضعیف است.

به گزارش آفتاب جنوب ، موسی خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام ضمن گرامی‌داشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار امیدواری کرد که بتوان در پرتو درخشش این ایام کار خدمت‌رسانی را با قوت و شدت بیشتری ادامه داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بهترین روش جهت پاسداشت ایام دهه فجر را مرور شعارهای انقلاب دانست و ابراز کرد: یادآوری و جان بخشیدن به شعارهای انقلابی، فهم بیشتر آن‌ شعارها و به کار گرفتنشان در عمل را ارزش نهادن به ایام فجر است.

وی با اشاره به شعار استقلال در انقلاب اسلامی و با بیان اینکه استقلال یکی از خواسته‌ها و دلایل اصلی ما در انقلاب اسلامی بود، عنوان داشت: استقلال یک مفهوم چند بعدی و عالی است که شاید فهم اولیه ما از این واژه استقلال سیاسی باشد.

این مسئول، اضافه کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی به دنبال نظامی بوده است که آن نظام مستقل از قدرت‌های بیرونی عمل کند و تصمیم بگیرد، بر مقررات خود حاکم باشد و حاکمیت مردم خود را داشته باشد.

خادمی با اشاره به ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استقلال، گفت: استقلال فرهنگی یعنی اینکه ما اجازه ندهیم در این مسیر تحول فرهنگی که ایجاد می‌شود، تهاجم‌هایی که در حضور رسانه‌ها و تکنولوژی وارد می‌شود و یک بعد فرهنگی به وجود می‌آورند قرار بگیریم.

مسئول ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: استقلال فرهنگی یعنی رسیدن به نقطه‌ای که با وجود دیدن آن چشم‌پوشی کرده و به سنت‌ها، باورها و عقاید خود پایبند بوده و در مقابل تهاجمات دچار خودشیفتگی فرهنگی نشویم.

وی در ادامه به استقلال اقتصادی اشاره داشت و با بیان اینکه بعدی که در معانی دینی ما بر آن تاکید شده بعد اقتصادی است، خاطرنشان کرد: ما در قواعد فقهی و بحث‌های مذهبی، بحث عدم پذیرش سلطه بیگانه بر مسلمین را داریم، یعنی مسلمانان امورات اقتصادی خود را به دست دیگری ندهند.

خادمی با تاکید بر عملی کردن بیشتر بعد اقتصاد، گفت: در استقلال سیاسی امروز، می‌توانیم ادعای کامل بودن داشته باشیم اما در استقلال اقتصادی دچار مشکلاتی هستیم که این امر با تقویت داخل شکل خواهد گرفت.

این مسئول اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اگر می‌خواهیم استقلال اقتصادی داشته باشیم باید از داخل یک جامعه قوی و با اقتصاد خوب به وجود بیاوریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، یادآور شد: در قانون اساسی ما، پل‌های مشخصی به این امر داده شده است که ریشه‌کن کردن فقر به طور کامل یکی از این پل‌ها است.

وی یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران را از بین بردن فقر در جامعه ذکر کرد و گفت: جامعه‌ای که در آن فقر و بیکاری وجود دارد، نمی‌تواند استقلال اقتصادی به وجود آورد.

خادمی در ادامه یکی از جلوه‌های اقتصادی در قانون اساسی جمهوری اسلامی را خودکفایی در محصولات کشاورزی دانست و اذعان داشت: ما باید بتوانیم هر چه را که لازم داریم خودمان تولید کنیم و به گونه‌ای نباشیم که دشمن از وابستگی ما سوء استفاده کرده و ما را دچار مشکل کند.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که اگر کشور موزائیکی از استان‌ها باشد، استقلال اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد مهم‌تر و جدی‌تر خواهد بود چرا که این استان یکی از استان‌هایی است که در این حوزه دچار ضعف است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها