نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. بهمن 1392 - 19:19
جلسه هم اندیشی رسانه های کهگیلویه و بویراحمد با معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج حاشیه های جالبی داشت.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از چهار فصل،عصر روز یکشنبه 13 بهمن 1392 نشست هم انديشي و خبري مسئولان فرهنگي دانشگاه ياسوج با اصحاب رسانه در این دانشگاه برگزار شد.

قرار بود رمضانی سرپرست دانشگاه نیز در این جلسه حضور داشته باشد که اعلام شد وی به دلیل وجود یک جلسه مهم به تهران رفته است.

آیا در دوره مدیر قبلی هیچ کار مفیدی انجام نشد؟

در ابتداي جلسه،  یوسف نيكروز، معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج به تشريح برنامه هاي دهه فجر انقلاب اسلامي دردانشگاه ، فعاليت هاي صورت گرفته طي سرپرستي جديد و تمجيد از سرپرست جدید دانشگاه پرداخت به گونه اي كه انگار دردوره مدیر قبلی دانشگاه هيچ کار مفیدی صورت نگرفته است.

در ادامه جلسه هم انديشي اصحاب رسانه با معاون فرهنگي دانشگاه، علیبازی از سایت عصردنا به بزرگداشت شهداي هسته اي  و محور قرار دادن کارهای ارزشی در برنامه هاي فرهنگي  اشاره کرد. وی گفت: خبرنگارن به هیچ عنوان به  دنبال منافع مادی نیستند و بیشتر امید آنها  رشد دانشگاه مركزاستان است.

سید مسعود پرهیزگاری، مدیر مسئول سایت مردم و سردبیر خبرگزاری دانشجو در استان نیز مبحث برگزاری  اردوهای  مختلط دانشجویی در دانشگاه یاسوج را مطرح کرد. او در ادامه به اولین مصاحبه سید ضیاءهاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم، اشاره کرد که با برگزاری اردو های مختلط دانشجویی به شدت مخالف بود و این را مخالف اساس نامه وزارت علوم  و غیره قانوی  می دانست. وی شروع کار فرهنگی در دانشگاه را از بین مدیران دانشگاه تا بدنه دانشگاه و در آخر دانشجویان دانست.

تناقض ادعای نقدپذیری مدیران دولت اعتدال با شکایت از یک خبرنگار

این نماينده خبرگزاري دانشجو به  بيانات نيكروز مبني برشفاف سازي برنامه هاي مديران  و اینکه مدیران باید در اتاق شیشه ای باشندو نقد منصفانه باید سرلوحه کار رسانه باشد اشاره كرد و ياد آور شد: اخيراً سرپرست جدید دانشگاه دست به طرح شكايت  بر عليه اينجانب نموده كه با بيانات شما مبني بر اینکه حضور مدیران در اتاق شیشه ای و نقد منصفانه مغاير است و شما به عنوان معاون فرهنگی دانشگاه باید این فرهنگ را  در دانشگاه تسری دهید .

 وی گفت: اینکه  بعد از سه ماه تلاش خبرنگار بیایند و به رسانه توهین کنند با بیانات شما  که فرمودید مدیران فرهنگی در اتاق شیشه ای هستند در تضاد است و امید واریم که این قضیه کش پیدا نکند که ما سوژه های زیادی برای کار کردن داریم.

پرهیزگار افزود: ما به دنبال تشنج در دانشگاه نیستیم و امیدواریم که مدیران دانشگاه به حساسیت رسانه ها دامن نزنند. مدیر خبرگزاری دانشجو استان به دعوت نكردن سرپرست جديد دانشگاه  از خبرگزاری دانشجو برای پوشش خبری در جلسات دانشگاه  نیز انتقاد کرد.

پخش فیلم های جشنواره عمار در دانشگاه یاسوج

در پایان این نماینده خبرگزاری دانشجو، پیشنهاد در اختیار قرار دادن فیلم های  جشنواره عمار برای پخش در دانشگاه یاسوج را به معاون فرهنگی دانشگاه داد.

من یک اصلاح طلب هستم/سکوت نیکروز در خصوص وضعیت رمضانی

بعد از نماينده خبرگزاري دانشجو نوبت به  خبرنگار يكي ا ز سايت هاي محلي حامي دولت تدبير و اميد رسید. پویا وکیلی که  خود را نماینده رسانه اصلاح طلب استان در جلسه معرفی کرد در صحبت هایش تنها به تقابل با پرهیزگاری پرداخت و هیچ سؤال یا پرسشی از معاون دانشگاه نپرسید.

وکیلی که خبرنگار روزنامه ابتکار جنوب و مدیرمسئول سایت محلی خبرنما است از معاون فرهنگی دانشگاه خواست نسبت به خبر لغو معرفی رمضانی برای ریاست دانشگاه یاسوج شفاف سازی کرده و بگوید این خبر صحت دارد یا نه. البته نیکروز در بخش پاسخ به سؤال های خبرنگاران، نسبت به این سؤال سکوت کرد و در مورد آن صحبتی نکرد.

انتقاد از کبنانیوز

در ادامه نوبت به نماینده ی دیگری از روزنامه ابتکار رسید. او در ابتدای صحبت هایش ضمن انتقاد از سایت کبنانیوز، گفت: خواهش می کنم خبرهای ما در این سایت کار نشوند. و حضور و حمایت مالی نشریات دانشجویی در نشست خبری معاون فرهنگی دانشگاه را خواستار شد.

از دانشجویانی که مشکل اخلاقی دارند حمایت نمی کنیم

در ادامه محمود آرام از سايت استان، خواستار پاسخ معاون فرهنگی در خصوص تعیین و تکلیف دانشجویان ستاره دار دانشگاه یاسوج کرد که معاون فرهنگی در پاسخ وی گفت: مشکل تعدادی از دانشجویان ستاره دار حل شده ولی ما از دانشجویان ستاره دار با مشکل اخلاقی حمایت نمی کنیم.

رد ادعای عدم دعوت از رسانه ها در سال های گذشته

علوی تبار، مدير روابط عمومي دانشگاه ياسوج هم نسبت به انتقاد یکی از خبرنگاران نسبت به دعوت نكردن خبرنگاران در دوره مدیریت قبلي دانشگاه واکنش نشان داد وگفت: ما در سال های قبل هم از رسانه ها برای حضور در دانشگاه یاسوج دعوت می کردیم. البته معمولاً خبرهای این دانشگاه پوشش خوبی از سوی برخی رسانه ها پیدا نمی کرد که این هم دلایل خودش را دارد.

حمله به یک خبرنگار به جای پرسش از معاون دانشگاه

در ادامه مدیر سایت خبري چهارفصل  از تقابل رسانه اي برخی خبرنگاران دراین نشست خبري انتقاد كرد و خواستار طرح سؤال های مفید و راهگشا از معاون فرهنگي دانشگاه به جای تقابل رسانه ای شد.

گلستانی از عدم برگزاری برنامه ای در شأن حماسه 9 دی در دانشگاه یاسوج انتقاد کرد و گفت: ما در روز 9 دی 1392 برنامه شاخصی متناسب با این روز  در دانشگاه ياسوج مشاهده نكرديم.

وي در ادامه به لزوم حمايت يكسان دانشگاه نسبت به همه نشريه ها و انجمن های دانشگاه یاسوج اشاره كرد و افزود: معاون فرهنگي دانشگاه ياسوج نبايد ديد يك سويه نسبت به حمايت از يك نشريه يا انجمن خاص در دانشگاه داشته باشد.

مدیر سايت خبري چهارفصل گفت: معاون فرهنگي دانشگاه بايد براي بهبود وضعيت حجاب دانشجويان برنامه هاي فرهنگي شاخصي را سرلوحه كار فرهنگي خود در دانشگاه قرار دهد.

سؤال نداشتن خبرنگاران ايسنا، فارس و ايرنا از معاون دانشگاه

در ادامه نوبت به سه خبرنگار خبرگزاري ايسنا، فارس و ايرنا رسيد كه هيچ گونه سؤالي را از معاون فرهنگي دانشگاه ياسوج مطرح نكردند.

اردوهاي مختلط علمي يك روزه، قانوني است

پس از مطرح شدن نظرات خبرنگاران، نیکروز به برخی از سؤالات پاسخ داد. او در پاسخ سؤالی که در خصوص چرایی برگزاري و حمايت از اردوهاي مختلط  يك روزه  در دانشگاه ياسوج گفت: برگزاري اردوهاي مختلط علمي يك روزه در دانشگاه قانوني است و ما از برگزاري  چنين اردو هايي حمايت مي كنيم.

وي در پاسخ به سوال علت برگزار نشدن مراسم درخوری برای بزرگداشت  حماسه 9 دي در دانشگاه ياسوج اظهار داشت: با هماهنگي هاي قبلي كه با استاندار صورت گرفت  قرار شد كه مراسم فقط در مصلای امام خميني(ره) شهر ياسوج برگزار شود.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج در ادامه حماسه 9 دي  را عامل تقويت نظام  و حمايت همه جانبه  اقشار مردم از جمهوری اسلامی ایران دانست و ياد آور شد: من به اتحاد همه مردم در حماسه 9 دي1388 ايمان دارم. نشست هم انديشي و خبري اصحاب رسانه با معاون فرهنگي دانشگاه یاسوج با  گرفتن عكس يادگاري به پایان رسید.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها