نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. بهمن 1392 - 19:14
مسئول دفتر موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: بی سوادی و عدم آشنایی شورای شعر و موسیقی صدا وسیمای کهگیلویه و بویراحمد با ادبیات و موسیقی بومی، بزرگترین معضل موسیقی در استان ما است.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از صبح زاگرس،سید همت هاشمی در نشست خبری به مناسبت سه جشنواره فیلم، موسیقی و هنرهای تجسمی در استان با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره ها در استان اظهار داشت: با برگزاری جشنواره موسیقی فجر، شاهد اجرای موسیقی سایر استان ها در کهگیلویه و بویراحمد هستیم که همین موضوع باعث ارتقای سطح شنیداری مردم  استان می شود.  

http://www.boyerkhabar.ir/images/M/10945-asli.JPG

هاشمی با انتقاد از نحوه تهیه برنامه های صدا و سیمای استان در زمینه فرهنگ و هنر ابراز داشت: بزرگ ترین ضربه از سوی  صداو سیمای استان بر پیکر فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد زده شده است.

وی علت این معضل را بی سوادی و عدم آشنایی شورای شعر و موسیقی با ادبیات بومی در صدا و سیمای استان دانست و ادامه داد: نگاه صداو سیمای استان به موسیقی  بومی و محلی یک نگاه ابزاری و تشریفاتی در برنامه های مناسبتی است.

مسئول دفتر موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین از نحوه عرضه و پخش موسیقی از طریق کاست در مکان های عرضه و توزیع اقلام فرهنگی انتقاد کرد و گفت: موسیقی هایی که از طریق کاست و در مکان های فرهنگی به مردم عرضه می شود موسیقی شهری بوده و هیچ سنخیتی با معیارهای موسیقی بومی و محلی ندارد.

وی در پاسخ به  این سئوال که آیا شما تاکنون خواننده ای را برای اجرا به صدا وسیمای استان معرفی کرده اید یا خیر؟  گفت: هیچ گاه درخواستی از طرف صدا و سیمای استان برای معرفی هنرمندان در حوزه موسیقی به این نهاد صورت نگرفته است.

هاشمی ادامه داد: معتقدیم اگر معرفی هنرمندان از سوی دفتر موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد استان صورت گیرد تنیجه و تأثیر خوبی خواهد داشت.

وی که خود را عامل معرفی کاظم کریمی از خوانندگان موسیقی بومی و محلی کهگیلویه و بویراحمد به عرصه موسیقی استان  می دانست، درباره دعوت نکردن گروه موسیقی کورش اسدپور از خوانندگان آهنگ های بومی و محلی در جشنواره موسیقی فجرامسال نیز گفت: شاید در شرایط کنونی تأثیرگذاری آهنگ های بومی کریمی بیشتر از بقیه هنرمندان بود.

هاشمی در پایان تصریح کرد: عقیده ما بر این است که خواننده موسیقی محلی باید سواد موسیقی و آشنایی کامل با ادبیات بومی استان را داشته باشد.

اختصاص 500 بلیط رایگان به اصحاب رسانه و هنرمندان

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست با اشاره به جزئیات اکران فیلم ها در جشنواره فیلم فجر یاسوج اظهار داشت: فیلم های اکران شده در جشنواره فجراستان فقط در سانس های تعریف شده قابلیت پخش دارد و بابت هر سانس مبلغ 5 میلیون تومان به تهیه کنندگان فیلم ها پرداخت می شود.

محمد علی پیرسبزی با بیان این مطلب که منتقدین فیلم ها را از تحصیل کرده های استان در حوزه فیلم و از منتقدین  کشور هستند، ادامه داد: نحوه انتخاب منتقدین به شکلی است که هر کدام از آن ها دارای دیدگاه  مختلفی است.

وی همچنین  از تخفیف در هزینه بلیط ها و اختصاص 500 بلیط جشنواره فیلم فجر دراستان  به هنرمندان و اصحاب رسانه خبر داد.

پیرسبزی در مورد افزایش تعداد سانس های پخش فیلم ها بیان داشت: طبق دستورالعمل ارسالی قابلیت افزایش سانس ها  برای پخش فیلم های جشنواره را نداریم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  از دعوت تعدادی از هنرمندان مشهور کشوری خبر داد و افزود: این هنرمندان در صورت مساعد بودن شرایط جوی به این جشنواره می آیند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها