نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. بهمن 1392 - 22:56
ضلع شمالی و منطقه میمند شهرستان دنا به دلیل بارش سنگین برف قابل دسترسی نیست و وحوش این مناطق همچنان در خطر مرگ ناشی از گرسنگی قرار دارند.

به گزارش آفتاب جنوب ، بارش برف سنگین در ارتفاعات پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا که ارتفاع برف در این نقاط تا چندین متر گزارش شده است، حیات وحش این مناطق به خصوص کل و بزها را با مشکل تأمین علوفه مواجه نموده است.

مدیرکل و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد هفته گذشته نسبت به احتمال مرگ تعداد زیادی از کل و بزها بر اثر گرسنگی هشدار داده و از مسئولین استانی و کشوری برای اعزام هلی کوپتر جهت توزیع علوفه در ارتفاعات دنا درخواست کمک کرده بود.

درخواست های مکرر مسئولان محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد برای نجات حیات وحش در محاصره برف و سرما به جایی نرسید و هیچ ارگانی حاضر به اعزام هلی کوپتر برای توزیع علوفه در ارتفاعات دنا نشد و تنها یک ارگان آنهم در مقابل دریافت ۱۰ میلیون تومان به ازاء هر ساعت، برای اعزام هلی کوپتر اعلام آمادگی کرده است!

محیط بانان فداکار و سختکوش دنا که در سال های اخیر همواره برای حفاظت از تنوع زیستی کم نظیر دنا از جان مایه گذاشته و بارها هدف گلوله اسلحه های جنگی و مورد ضرب و شتم متجاوزین به طبیعت قرار گرفته اند، این بار نیز با تحمل مشقت های فراوان علوفه ها را بدوش کشیده و در ارتفاع بیش از یک متری برف در دامنه های دنا به توزیع علوفه برای کل و بزهای گرسنه اقدام نموند.

محیط بانان با کمک لودر مسیرهای حفاظتی پوشیده از برف را باز نموده و پس از انتقال علوفه به دامنه ها بوسیله خودرو، بسته های علوفه را به دوش کشیده و در مناطق کم ارتفاع دنا توزیع نمودند. با این وجود بسیاری از ارتفاعات دنا به خصوص ضلع شمالی و منطقه میمند به دلیل بارش سنگین برف قابل دسترسی نیست و وحوش این مناطق همچنان در خطر مرگ ناشی از گرسنگی قرار دارند.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها