نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. بهمن 1392 - 17:36
مدیر امور شعب بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 29 هزار واحد مسکونی مهر در این استان با تسهیلات این بانک احداث شدند، شرایط جدید خرید و ساخت مسکن در کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد.

به گزارش آفتاب جنوب ، سیدفرشید موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: تهیه مسکن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در استان کهگیلویه و بویراحمد است که این بانک در این زمینه اقدامات موثری انجام داده است.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد با این توضیح گفت: در همین ارتباط و در راستای سیاست‌های دولت قبل در مسکن مهر، بیش از 29 هزار تسهیلات در این بخش به مردم این استان پرداخت شده است.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر تسهیلات این بانک در حوزه مسکن افزایش یافته است، تصریح کرد: سقف این وام با افزایش قابل ملاحظه‌ای به 35 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و این در حالی است که به زوج‌هایی که از 17 دی ماه به این طرف عقد کرده باشند تا سقف 50 میلیون تومان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

این مدیر بانکی افزود: این تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم پرداخت می‌شوند که افراد با سرمایه‌گذاری در حساب ممتاز این بانک از این اوراق بهره‌مند می‌شوند و یا خود از آن استفاده می‌کنند یا در ازای امتیاز آن، این اوراق را به دیگری واگذار می‌کنند.

بانک دخالتی در تعیین نرخ اوراق ندارد

مدیر امور شعب بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اوراق مذکور در سازمان بورس ارائه می‌شوند، ولی از آنجا که دسترسی مردم به بورس و امکان پاسخگویی به خیل متقاضیان این تسهیلات مسکن نبوده، طی تفاهمی با سازمان بورس، هر شعبه از بانک مسکن در سراسر کشور آماده در اختیار دادن این اوراق به مردم هستند.

وی با بیان اینکه نرخ اوراق در فرابورس مشخص می‌شود و بانک دخالتی در تعیین نرخ ندارد، گفت: مردم برای خرید امتیاز این اوراق مبلغی را به حساب سازمان بورس و دارنده حساب ممتاز واریز می‌کنند و در یک فرایند ساده می‌توانند برای خرید یا ساخت مسکن از این امکان بسیار خوب استفاده کنند.

موسوی ادامه داد: پرداخت این تسهیلات تابع قوانین نظام مهندسی ساختمان است.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: پرداخت این تسهیلات به افراد تنها در ازدواج نخست ممکن است و همچنین علاوه بر تسهیلات مذکور امکان استفاده از 10 میلیون تومان برای تعمیر مسکن نیز برای متقاضیان وجود دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: برای خرید مسکن، عمر ساختمان نباید از 25 سال بیشتر باشد ولی اگر عمر ساختمان از 20 تا 25 سال بود سقف تسهیلات برای افراد عادی 20 میلیون تومان و برای تازه مزدوجین 30 میلیون تومان خواهد بود.

موسوی، سرمایه‌گذاری افراد در حساب ممتاز این بانک را دارای سودی دوطرفه خواند و خاطرنشان کرد: دارندگان این حساب علاوه بر استفاده از سود نهایی 23.5 درصد این حساب می‌توانند در یک کار خیر به خانه‌دار شدن همشهری‌ها و هموطنان خود کمک کنند.

این مدیر بانکی تاکید کرد: بیش از 120 صنعت با مسکن مرتبط است و بخش زیادی از اشتغال جامعه به رونق بازار مسکن وابسته است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها