نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. بهمن 1392 - 23:52
ورودی تنگه مهریان در فاصله 5 کیلومتری محور یاسوج به سی سخت به دلیل عدم استاندارهای لازم و وقوع تصادفات متعدد به سه راهی مرگ تبدیل شده است.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از بویرخبر، استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط محیطی و کوهستانی بودن، از نعمت جاده های استاندارد و ایمن بی بهره است.

شهر نوپای یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از این قاعده مستثنی نبوده و وجود جاده های ناامن در آن مشهود است.

این شهر که یکی از قطب های گردشگری جنوب ایران محسوب می شود و به دلیل قرار داشتن در مرکز راه های ارتباطی میان استان های اصفهان، یزد و شیراز، ایمن بودن جاده های آن، از اهمیت خاصی برخوردار بوده و یکی از احتیاجات اساسی محسوب می شود.

عمده مشکلات جاده های مواصلاتی یاسوج در مناطق پرتردد و گردشگری، عرض کم، پیچ های تند، وجود چاله های متعدد و دست اندازهای غیر استاندارد است.

جاده یاسوج به سی سخت یکی از محورهای مواصلاتی این شهر نیز به دلیل وجود پیچ های تند و عرض کم هر روزه شاهد تصادفات مهیب و بعضاً مرگبار است.

در فاصله 5 کیلومتری این محور و در ورودی تنگه زیبای مهریان، پیچ خطرناکی وجود دارد که به دلیل عدم رعایت استاندارهای لازم ترافیکی به یکی از نقاط حادثه خیز در این منطقه از شهر یاسوج تبدیل شده است.

شیب تند، عدم وجود دیدکافی در روز و محروم بودن از روشنایی مناسب در شب، نداشتن مانع و گاردریل مناسب، عرض کم جاده و فرسوده بوده آسفالت کف جاده، باعث شده که مسافران و رانندگان خودروها هر لحظه منتظر وقوع حادثه ای برای خود باشند.  

قرار داشتن تنگه زیبای مهریان، پیست اسکی کاکان، تنگه گنجه ای، شهر زیبا و توریستی سی سخت و منطقه پرجمعیت و مهاجر پذیر شهر مادوان در این مسیر، باعث گردیده که این محور از ترافیکی بالاتر از حد استاندارد برخوردار باشد که چاره جویی و اقدام مؤثر دستگاه ها و مسئولان متولی امر راهسازی بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.  

با توجه به حجم ترافیک بالای این منطقه، متأسفانه تاکنون اقدامی مؤثر برای حذف یا ساماندهی این نقطه صورت نگرفته و مسئولان استانی در زمانی نه چندان دور سعی بر تعریض جاده و ساخت پل های زیر گذر و روگذر برای این منطقه را داشتند که هر کدام با گذر زمان و اغلب به دلیل نبود اعتبارات لازم به فراموشی سپرده شدند.

به نظر می رسد وجود این نقاط حادثه خیز علاوه بر خسارات زیاد از جمله مرگ هموطنان، زیان هایی را نیز به بدنه صنعت گردشگری استان وارد می نمایند.

وجود این گونه محورهای غیر استاندارد باعث می شود تا این استان به عنوان منطقه ای ناامن برای گردشگران شناخته شده و از حجم گردشگری آن کاسته شود.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها