نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. بهمن 1392 - 18:17
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شکوفایی و توسعه این استان جز با مشارکت فعال نخبگان محقق نخواهد شد.

به گزارش آفتاب جنوب ،به نقل از مهر، دکتر سید موسی خادمی ظهر دوشنبه در نشستی با نخبگان استان افزود: نخبگان استان باید در هر موقعیت و جایگاه و فرصتی که قرار دارند برای ایجاد تحول در توسعه، رشد و شکوفایی استان مشارکت کنند.

وی بیان کرد: ازهمه نخبگان و آنهایی که صاحب علم و اندیشه اند و در سطوح ملی مسئولیتی دارند انتظار می رود از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم و توسعه استان فروگذاری نکنند.

استاندار با اشاره به منابع و ثروتهای مختلف خدادادی و نیرو و سرمایه های انسانی در این استان تصریح کرد: بالفعل کردن این ظرفیتها نیازمند همفکری، هم اندیشی، همراهی مجموعه دستگاههای اجرایی و مشارکت نخبگان و سرمایه گذاران است.

خادمی توسعه استان را مستلزم تقویت فرهنگ کار و تلاش و امنیت سرمایه گذاری و فعالان اقتصادی عنوان کرد و بیان داشت: فراهم کردن زیرساختها از جمله راهها، برق، ایجاد شبکه ریلی و توسعه فرودگاهها، استفاده از منابع آبی، قابلیتهای گردشگری برای توسعه سرمایه گذاری نیاز اولیه استان است.

وی همچنین بر فعال کردن بخش اقتصادی و سرمایه گذاران، برنامه ریزی برای شناسایی اولویت ها وتسهیل و روانسازی امور برای سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: این استان فرصتهای زیادی برای سرمایه گذاری دارد.

خادمی جذب سرمایه گذار، مشارکت مردمی و تشکیل تعاونیها، توسعه کارگاههای کوچک اقتصادی، تجمیع سرمایه های اندک و حمایت و پشتیبانی ازچرخه  تولید را از دیگر شرایط توسعه سرمایه گذاری در استان عنوان کرد.

وی بیان داشت: برای تحول و تحرک در توسعه استان نباید تنها متکی به اعتبارات محدود دولتی، منابع داخلی و ظرفیتهای بومی بود بلکه راه را برای ورود بخش خصوصی هموار کرد.

خادمی همچنین گفت: مسائل سیاسی و شبه سیاسی یکی از مشکلات اساسی استان است که مسائل اقتصادی و سرمایه گذاری را تحت شعاع خود قرار داده است که لازم است با فرهنگسازی این معضل برطرف شود.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها