نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. بهمن 1392 - 8:53
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: «خرس قهوه‌ای ایران» نماد جشنواره برفی کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

به گزارش آفتاب جنوب ،محمود باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به در پیش بودن جشنواره برفی در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: مقدمات اجرای این جشنواره انجام شده و نشست‌هایی با دستگاه‌های مختلف برای هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره برفی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های متعددی در زمینه‌های گردشگری طبیعی دارد که می‌توان با سرمایه‌گذاری در آنها استان را هرچه بیشتر معرفی کرد.

باقری با اشاره به وجود گونه‌های متعدد جانوری و گیاهی و اقلیم‌های متفاوت در استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی نقش موثری در معرفی و شناسایی هرچه بیشتر ظرفیت‌های غنی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اکوتوریسم دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خرس قهوه‌ای ایران نماد دومین جشنواره منطقه‌ای برفی در استان خواهد بود، بیان کرد: استفاده از نماد خرس علاوه بر اینکه معرف گونه شاخص جانوری کهگیلویه و بویراحمد است، نقش موثری در آشنایی اقشار مختلف با این گونه جانوری منحصر به فرد دارد.

وی با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که اقشار مختلف مردم با اهمیت محیط زیست هرچه بیشتر آشنا شوند، اذعان داشت: همه دستگاه ها باید وظیفه خود نسبت به محیط زیست و حیات وحش را انجام دهند.

باقری در پایان ابراز داشت: وجود مناطق حفاظت شده استان و گونه‌های متعدد جانوری و گیاهی موجود رد آنها ظرفیت قابل قبولی در زمینه گردشگری و اکوتوریسم است که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب و بهینه علاوه بر معرفی این ظرفیت‌ها مردم را نیز هرچه بیشتر با اهمیت آنها آشنا کرد.

 انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت