نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. بهمن 1392 - 23:43
نخستین نشست هم اندیشی شورای شهر دوگنبدان با اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهردوگنبدان برگزار شد.

به گزارش آفتاب جنوب ، محمود اسدپور ظهر امروز در جلسه ی هم اندیش شورای اسلامی شهر دوگنبدان با اصحاب رسانه اظهار کرد: شرایط کنونی گچساران می‌طلبد که خبرنگاران، نخبگان و ارزشمندان با تلاش خود مشکلات و گره‌های شهر را به رشته تحریر درآورند.

رئیس شورای شهر دوگنبدان با بیان این‌که همه خبرنگاران برای رفع مشکلات شهرباید دست به کار شوند، افزود: در گچساران مشکلات و نگرانی‌های زیادی وجود دارد که قسمتی از این مشکلات به دست خبرنگاران، بخشی شهرداری، شورای شهر دوگنبدان و بخش دیگر نیز توسط مسئولان شهرستانی، استانی و نماینده مردم در مجلس برطرف می‌شود.

قلم خبرنگاران گچسارانی از نفت هم تاثیرگذارتر ست

اسدپور خاطرنشان کرد: اعتقاد من بر این است که خبرنگاران می‌توانند از نفت که منبع درآمدی برای گچساران و استان است، مثمر ثمرتر باشند.

رییس شورای اسلامی شهر دوگنبدان تصریح کرد: اگر هر خبرنگاری در هر گوشه‌ای از شهر اقدام به انعکاس و بیان یکی از مشکلات و موانع پیش‌ روی پیشرفت شهر نماید، مسئولان به فکر چاره‌اندیشی خواهند افتاد و این امر بسیار مهم‌تر و تأثیرگذار از نفت به عنوان منبع مهم اقتصادی است.

اسدپور در ادامه ابراز کرد: این‌که خبرنگاری قصد تخریب یا کوبیدن جریان مخالف فکر و دیدگاه رسانه خود را داشته باشد، زیبنده نیست، بلکه یک خبرنگار با شناخت و درک بالا، همه افکار، سلایق، چالش‌ها و جریانات سیاسی کشور را سنجیده و نقش واقعی خود را ایفا کند.

وی با اشاره به جایگاه خبرنگار شهید مرتضی آوینی در ادبیات و عرصه جنگ گفت: امروز در عرصه جنگ و دفاع مقدس همیشه نام شهید آوینی مطرح است، پس یک خبرنگار می‌تواند مانند شهید آوینی عمل کند.

اسدپور با بیان این‌که آمده‌ایم تا با پشتیبانی رأی اعتماد مردم به شورای شهر، مثمرثمر و فایده باشیم، اذعان کرد: این مهم به جز با همکاری خبرنگاران با اعضای شورای اسلامی شهر دوگنبدان میسر نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر دوگنبدان عنوان کرد: امیدواریم که با همفکری و همکاری خبرنگاران بتوانیم گچساران را از مشکلات و مانعی که در این شهر وجود دارد، نجات دهیم.

اسدپور در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: گچساران شهرستانی است که در سطح کشور به خوبی معرفی نشده و شما خبرنگاران باید به گونه‌ای قلم بزنید که این شهرستان در سطح نخست کشور مطرح شود.

وی تأکید کرد: قابلیت‌های بالقوه و استعدادهای گچساران در حوزه‌های مختلف صنعتی، نفتی، گردشگری، علمی و ورزشی می‌تواند جایگاه این شهرستان را در سطح کشور تثبیت کند.

رییس شورای اسلامی شهر دوگنبدان تصریح کرد:در واقع ما اعضای شورای شهر بدون خبرنگاران نمی توانیم تاثیرگذار باشیم .

در ادامه نایب رئیس شورای اسلامی شهر دوگنبدان اصحاب رسانه را بازوان فرهنگ سازی جامعه دانست و گفت: فرهنگ سازی یکی از نیازهای مهم و زیربنای توسعه شهری است.

اصحاب رسانه چشم بینای مسئولان هستند

فرزاد حیدری ،افزود: نقش اصحاب رسانه در تحلیل واقعیت های جامعه کمک شایانی به تحقق اهداف مسئولان در توسعه شهرها خواهد کرد.

وی همچنین تقسیم بندی نقاط شهری را برای ارائه خدمات هرچه بهتر به این مناطق بسیار موثر دانست و تاکید کرد: اصحاب رسانه در این زمینه میتوانند چشم های بینای مسئولان باشند.

این مسئول همچنین از افزایش تعداد پل های عابر پیاده در سطح شهر گچساران خبر داد و افزود: کلیه پل های عابر پیاده این شهر به تابلوهای تبلیغاتی مجهز خواهند شد.

حیدری مشکلات عمده شهری گچساران را بیش از 100مورد عنوان کرد و افزود: با بازدیدهای میدانی صورت گرفته بسیاری از مشکلات در حال برطرف شدن هستند.

نایب رئیس شورای شهر دوگنبدان از آغاز عملیات اجرایی چندین طرح عمرانی و خدمات شهری در سطح گچساران خبرداد و افزود: ساخت نمازخانه و سرویس بهداشتی، پیاده رو، ساماندهی بازار میوه فروشان و کیوسک های مطبوعاتی از مهمترین این پروژه ها است.

در ادامه حمید بخشایی رسانه ها  را زبان و صداي مردم وهمچنین ركن چهارم دموكراسي برشمردو اظهار کرد: رسانه ها مسئوليت خطيري دارند و نبايد خود را درگير مسائل بی مورد،تخریب وکوبیدن جریان مخالف کنند.

وی ادامه داد:اصلی ترین مانع توسعه شهر،تنها سوء مدیریت نمی تواند باشد و دلیل اصلی عقب ماندگی های شهرستان گچساران، ضعف فرهنگی و بی توجهی به فرهنگ است.

فرهنگ سازی زیر بنای توسعه شهریست

رییس کمیسیون مالی شورای شهر دوگنبدان تصریح کرد:هرگونه سیاست گذاری و برنامه ریزی برای توسعه فرهنگی در شهر، نیازمند شناخت دقیق این ابعاد فرهنگی در محیط ست که برنامه ریزی درنهایت معطوف به آن است.

بخشایی با اذعان به اینکه فرهنگ سازی زیربنای توسعه شهری ست ، تاکید کرد: باید از توانمندی های اهل علم و سایر نخبگان شهرستان در توسعه ی هر چه بهتر شهر بهره برد.

وی در ادامه  یادآور شد:توسعه فرهنگی به مثابه یک هدف مهم برای برنامه ریزی و سیاست گذاری در شهر و محلات شهری ست.

این عضو شورای شهردوگنبدان تصریح کرد:توسعه واقعی بدون توجه به بعد فرهنگی و در نتیجه بدون احترام به هویت فرهنگی مردم تحقق نخواهد یافت.

در ادامه ی این نشست غلامرضا شکوهی از تمام تلاشگران عرصه ی خبر تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت:تاکنون جلسات متعددی را با ادارات و نهادها برگزار نموده ایم و متاسفانه تاکنون در زمینه ی فرهنگی کار قابل توجهی صورت نگرفته است .

وی افزود: وقت و بودجه مدیران شهری چنان صرف توسعه ی کالبدی و حل مشکلات شهر، آمد و شد و رفع نیازهای خدمات شهری شد که اندک مجالی برای پرداختن به وجوه فرهنگی و اجتماعی شهر وجود داشته است.

تمام اعضای شورا با هم متحد هستند

در ادامه رییس کمیسیون فرهنگی شورای دوگنبدان تصریح کرد: در واقع همین قوم گرایی و طایفه گرایی ست که خیلی از فرهنگها را از بین می برد و مشکلاتی را برای شهر ایجاد نموده است.

شکوهی بیان داشت:با توجه به عمر کمی که از شورای دوره چهارم  می گذرد کلیه اعضای شورا در یک کلام با هم متحد هستند و محکم پای کار ایستاده اند .

در ادامه علی خوان پایه خبرنگاران را چشم بینای مردم و جامعه برشمرد و گفت:خبرنگاران انسانهای فهیمی هستند که وقایع و مشکلات مردم را رصد و اطلاع رسانی می کنند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهردوگنبدان افزود:"خداوند می فرماید:" در کارها با افراد صالح و شایسته مشورت کنید و بر خدا توکل کنید که خداوند متوکلین را دوست دارد"

تبادل افکار موجب دوری از خودرایی می شود

 خوان پایه اظهارکرد:مشورت و تبادل افکار در حقیقت موجب دوری از خود رایی و استبداد می شود و با مشورت  عقل ها و توانمندی ها به کمک همدیگر می آیند تا مشکلات برطرف شود.

وی تصریح کرد:اعضای شورا در این مجموعه با تعامل و همدلی برای پیشرفت و توسعه ی شهر تلاش می نمایند.

در ادامه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقش مهم اصحاب رسانه در مرتفع نمودن مشکلات شهری اشاره کرد و گفت:برگزاری نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه در گچساران، رویکردی مناسب و خوب از طرف شورای اسلامی شهر دوگنبدان در راستای همفکری و هم‌اندیشی با خبرنگاران است.

خبرنگاران پتانسیل بزرگی برای کمک به پیشرفت شهر هستند

وی افزود: بهترین و مطمئن‌ترین راهکاری که می‌تواند در پیشرفت به شهرستان در سایه همیاری و همفکری با شورا تأثیرگذار باشد، نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران است.

علی‌پور تصریح کرد: خبرنگاران با توجه به نقش کلیدی، می‌توانند در آسیب‌شناسی و شناسایی مشکلات و نیازمندی‌های گچساران نقش پررنگی داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران ابراز کرد: خبرنگاران در بسیاری از مواقع به کشف و پیگیری مشکلاتی می‌پردازند که از نگاه و دید مسئولان پنهان مانده است و این پتانسیلی بزرگ برای کمک به پیشرفت شهر به شمار می‌رود.

علی‌پور با بیان اینکه گچساران، شهرستانی فوق‌العاده مهم و استراتژیک به شمار می‌رود، گفت: گچساران با داشتن قابلیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف گردشگری، زیارتی، سیاحتی، علمی ورزشی و فرهنگی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که این امر با همکاری و همیاری خبرنگاران با مسئولان شهری به ویژه شورای اسلامی شهر دوگنبدان محقق می‌شود.

 

در ادامه این نشست هر کدام از خبرنگاران به بیان راهکارها وتبادل افکار در رفع مشکلات شهرستان گچساران پرداختند.

در پایان این برنامه از اصحاب رسانه با اهدای لوایح یادبودی از سوی شورای شهر دوگنبدان تشکر و قدردانی به عمل آمد.

ادامه ی تصاویر نشست هم اندیشی

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها