نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. بهمن 1392 - 7:09
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی متولیان به دلیل تنبلی در برخورد با معضلات اجتماعی موحد می‌شوند.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از فارس،عصر امروز شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی، نماینده ولی‌فقیه در این استان و به ریاست آیت‌الله سیدعلی‌اصغر حسینی، امام جمعه شهر یاسوج و با حضور سید موسی خادمی استاندار و همه ائمه جمعه استان و مسئولان فرهنگی برگزار شد.

در این نشست چهار ساعته مباحث مهمی مطرح شد و هر یک از مسئولان در زمینه موضوعات مختلف فرهنگی و معضلاتی که از این رهگذر گریبانگیر استان است مباحثی را مطرح کردند.

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در این نشست اظهار کرد: نباید در هنگام عمل به وظیفه در موضوعات فرهنگی همه فیلسوف و جامعه‌شناس شویم بلکه لازم است که راهکارهای عملی در این زمینه تبیین شده و برای اجرا به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شود.

وی، آفت اجرا را تنبلی دانست و با ذکر داستانی در این خصوص گفت: در پاشنه درب اتاق منزل عالمی میخی وجود داشت که پای رهگذران و مراجعان به عالم را زخم می‌کرد که در این میان ظریفی از عالم خواست تا دستور دهد میخ از پاشنه درب خارج شود.

آیت‌الله ملک‌حسینی ابراز داشت: وقتی عالم از فرزند خود می‌خواهد که میخ را از پاشنه درب خارج کند، فرزند این گونه جواب می‌دهد که اگر میخ سر جای خود باشد بهتر است چرا که وقتی در پای مراجعان وارد می‌شود آن‌ها بیشتر به یاد خدا می‌افتند.

این استاد برجسته حوزه در انتهای این داستان به سخن عالم اشاره کرد و گفت: عالم در همین حال فریاد برمی‌آورد که ای پسر از فرط تنبلی و برای اینکه فرمان را اجرا نکنی موحد می‌شوی؟

وی با نتیجه‌گیری از این داستان گفت: وقتی به متولیان فرهنگی گفته می‌شود که با معضلات اجتماعی عدیده در جامعه برخورد کنند به دلیل تنبلی در برخورد، دم از لزوم حفظ کرامت مردم می‌زنند؛ در حالی که این معضلات چیزی جز خسران عاید مردم نمی‌کند.

آیت‌الله ملک‌حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود در نشست 4 ساعته شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد و در جمع‌بندی همه اظهارنظرهای مطرح شده، اذعان داشت: برای نمونه وقتی که در این شورا مصوبه‌ای به تصویب می‌رسد، متولیان در نیروی انتظامی و دستگاه قضایی مکلف به اجرای آن هستند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در پایان یادآور شد: مسئولان نباید به دلیل تنبلی خود به گونه‌ای دیگر نظر دهند تا وحدت‌رویه‌ها در برخورد و مبارزه با معضلات فرهنگی و اجتماعی خدشه‌دار شود.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها