نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. بهمن 1392 - 22:11
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: یکی از عوامل مهم آلودگی آب مصرفی شهروندان، شکستگی لوله‌های آب آشامیدنی در شهر و روستا است.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از فارس،ستار اسدپور صبح امروز در سومین نشست کمیته آب و بیماری‌های روده‌ای این شهرستان، با بیان این‌که این نشست با دستور کار بررسی وضعیت کیفیت میکروبی و کلرسنجی آب شرب روستاها و شهر تشکیل شده است، اظهار کرد: یکی از عوامل مهم آلودگی آب مصرفی شهروندان، شکستگی لوله‌های آب آشامیدنی در شهر و روستا است.

وی با تأکید بر این‌که امر تشدید کنترل و نظارت بر کیفیت آب شرب مناطق شهری و روستایی ضرورت دارد، افزود: توزیع پرکلرین به روستاهای فاقد شبکه، رفع نواقصات موجود در شبکه توزیع آب شرب روستاها و شهر ضرورت داشته و باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

سامان مرادی، کارشناس بهداشت محیط نیز در این جلسه گفت: در طول تاریخ، گزارشات مستند و متعددی در زمینه انتقال بیماری‌های فراگیر و کشنده در بین جوامع انسانی ثبت گردیده است.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین عامل بیماری‌های روده‌ای و انتقال این بیماری‌ها آب آلوده است.

مرادی با بیان این‌که آب به چهار طریق؛ ممکن است محیط بسیار مناسبی برای انتقال بیماری‌ها باشد، عنوان کرد: آب به صورت مستقیم می‌تواند محیط مناسبی برای رشد و تکثیر عوامل بیماری‌زای مختلفی از جمله وبای آلتور باشد که در این موارد اگر محیط آبی با عامل بیماری آلوده گردد، موجب بروز بیماری در مقیاس وسیع می‌شود.

کارشناس بهداشت محیط گچساران حصبه را از دیگر بیماری‌های انتقال از طریق آب آلوده دانست و گفت: انسان تنها میزبان این بیماری بوده که از طریق آب آلوده منتقل می‌شود.

مرادی شبه حصبه، اسهال مسافران و اسهال باسیلی را از دیگر بیماری‌های ناقل از طریق آب آلوده به انسان عنوان کرد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها