نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. بهمن 1392 - 22:09
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران از ارائه 252 هزار نفر ساعت آموزش به کارآموزان این مرکز از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش آفتاب جنوب ، سید یدالله افضلی امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در گذشته مهارت‌های شغلی در حین کار کسب می‌شد اما امروزه و با صنعتی شدن جوامع، توسعه روش‌ها، ابزار و پیچیدگی مهارت‌ها، شیوه استاد و شاگردی منسوخ شده است.

وی با اشاره به تاریخچه فنی و حرفه‌ای گچساران افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران در سال 54 با نام صندوق کارآموزی در پنج رشته تراشکاری، لوله‌کشی، جوشکاری، بنا‌کار ساختمان و برق ساختمان در یک سوله و با فضای کلی پنج هزار متر مربع فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران تصریح کرد: این مرکز در سال 62 با ادغام صندوق کارآموزی و کانون تعلیمات حرفه‌ای با هدف تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز گچساران تغییر نام داد.

وی تاکید کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران هم‌اکنون با پذیرش کارآموزان روستایی و شهرستان‌های همجوار به صورت شبانه‌روزی با مساحتی افزون بر پنج هکتار و فضای آموزشی پنج هزار متر مربع در 15 رشته آموزشی فعالیت می‌کند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران تعداد کل کارآموزان این مرکز را افزون بر 2 هزار و 163 نفر عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 252 هزار و 471 نفر ساعت به کارآموزان در رشته‌های مختلف آموزش ارائه شده است.

افضلی از پذیرش رایگان کارآموز در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای خبر داد و یادآور شد: مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران در رشته‌هایی از جمله جوشکاری، تراشکاری، فرزکاری، ابزارتیزکنی، درودگری، کابینت‌سازی چوبی و تعمیرکار اتومبیل‌های سواری بنزینی کارآموز می‌پذیرد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها