نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. دى 1392 - 12:57
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: وقتی در استان کهگیلویه و بویراحمد کشاورز و باغدار وام دریافت می‌کند و مسئولان هیچ نظارتی بر هزینه آن ندارند معلوم است که آخر سر کشاورز تنها بدهکار و یا ورشکسته می‌شود.

به گزارش آفتاب جنوب ،حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان این‌که اگر بخواهیم استان کهگیلویه و بویراحمد را در مدار کار و تولید قرار دهیم و اشتغالی برای جوانان ایجاد کنیم می‌بایست بخش کشاورزی را در اولویت کارها قرار دهیم، ابراز داشت: مسئولان نباید شک و تردید در این زمینه داشته باشند و بهتر است بیشتر توان خود را در بخش کشاورزی و برای توسعه و اعتلای آن هزینه کنند.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: سدهایی در استان ما احداث شده که کمترین فایده را برای کشاورزی داشته‌اند و اکنون هم سدهایی در دست ساخت است که هر روز بهانه‌ای برای ساخت آن‌ها می‌آورند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای این که حق استان ضایع نشود باید همه هم‌صدا باشیم و تنها از یک نفر نخواهیم که برای رفع مشکل فریاد بزند.

حجت‌الاسلام بزرگواری افزود: به اتفاق مسئولان ارشد استانی با معاون وزیر نیرو در خصوص احداث سد صیدون که نفع آن را خوزستانی‌ها می‌برند جلسه‌ای برگزار کردیم و در آن جلسه صراحتاً اعلام شد که اجازه نمی‌دهیم بیش از این به استان ما جفا شود.

نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به مسئولان بالا متذکر شدیم سد صیدون را زمانی می‌توان احداث کرد که آن را در بالادست بزنند تا کشاورزان بهمئی بتوانند 8 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را سیراب کنند و بیش از این در حق آنها جفا نشود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به وظیفه سنگین مسئولان جهاد کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: شاید سنگین‌ترین وظیفه در بین همه دستگاه‌ها بر عهده جهاد کشاورزی در استان باشد چرا که کارهای انجام نداده بسیاری داریم و باید با ایجاد بندهای انحرافی آب را پمپاژ کرده و زمین‌های کشاورزان را از نظر تولید محصول رونق‌بخشی کنند.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولان مرتبط برای عدم نظارت بر پرداخت و هزینه وام‌های کشاورزی در استان گفت: کار روزانه ما در تهران این شده که کشاورزان بدهکار استان را به بانک کشاورزی معرفی کنیم تا جریمه‌های آنها را ببخشند که این مشکل به عدم نظارت مسئولان برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام بزرگواری افزود: چرا نباید مسئولان بر هزینه کرد وام‌های کشاورزان نظارت داشته باشند تا این‌گونه کشاورز بدهکار و ورشکسته نشود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با ابراز نگرانی از این وضعیت گفت: کشاورز و باغدار وام را گرفته و نه محصولی تولید کرده و نه درختی کاشته و به دلیل همین عدم نظارت، وام را در جایی دیگر هزینه کرده و اکنون این وضعیت پیدا شده که هم خود متضرر و هم استان خسارت زیادی از این حیث متحمل می‌شود.

 انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت