نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. دى 1392 - 12:51
رئیس دادگستری کهگیلویه با اشاره به روند رو به رشد پرونده‌های مطالبه مهریه در دادگستری دهدشت گفت: وقت عمده مراجع قضایی دهدشت در رسیدگی به این پرونده‌ها می‌گذرد.

به گزارش آفتاب جنوب ، مهرداد کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه، اظهار داشت: پرونده‌های مطالبه مهریه و رسیدگی به این پرونده‌ها وقت عمده مراجع قضایی کهگیلویه را به خود اختصاص داده است.

رئیس دادگستری کهگیلویه مطالبات صورت گرفته درباره مهریه را ناشی از اختلافات خانوادگی، ضرب و شتم توسط شوهر و عدم پرداخت نفقه از سوی شوهر دانست و افزود: زنان اجرای مهریه را به عنوان اهرم فشار برای احقاق حقوق خود به کار می‌برند.

این مسئول با بیان اینکه زنان با مطالبه مهریه، زندگی خود و فرزندان را به خطر می‌اندازند، از زندان رفتن مردان و متلاشی شدن کانون خانواده به دلیل عدم استطاعت مالی مردان برای پرداخت مهریه به عنوان عواقب ناسازگاری زوجین نام برد.

کرمی با اشاره به مشکلات و گرفتاری‌های فرزندان این خانواده‌ها ابراز داشت: لحاظ مهریه‌های نجومی و عدم استطاعت مالی مرد باعث بروز آسیب‌های اجتماعی برای فرزندان و تهدید جدی برای خانواده است.

رئیس دادگستری کهگیلویه تعداد پرونده‌های با موضوع مطالبه مهریه سال 91 در شهرستان کهگیلویه را 117 فقره برشمرد و تصریح کرد: 63 پرونده در 6 ماهه نخست سال 91 صورت گرفته است.

کرمی از 96 فقره پرونده مطالبه مهریه در 9 ماهه نخست سال‌جاری تنها در دهدشت خبر داد و گفت: میزان مهریه مطالبه شده از 14 سکه تا سال تولد بوده است.

وی بر لزوم توجه سر دفتران به لحاظ مهریه‌های معقول و در حد توان مرد تأکید کرد و افزود: دفتر ثبت اسناد رسمی و سردفتر ازدواج در عین حال که زن را مورد حمایت قرار دهند از ثبت مهریه‌های نجومی خودداری کنند.

کرمی پرداخت اقساطی مهریه توسط دستگاه قضایی را یکی از راه‌های جلوگیری از زندان رفتن مردان دانست و ابراز داشت: با این حال توانایی مالی برای پرداخت مهریه به صورت قسطی هم از عهده برخی مردان خارج است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها