نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. دى 1392 - 17:15
در نشست تخصصی شورای کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یک بار دیگر استاندار از کلی‌گویی مدیران خارج از موضوع صحبت کردن آن‌ها انتقاد کرد.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از فارس،همواره در نشست‌ها و جلسات اداری حاشیه‌هایی وجود دارد که پرداختن به آن‌ها برای مخاطب جذاب‌تر از متن است و حرف‌هایی رد و بدل می‌شود که گاه برای رفع نقایص اثرگذار خواهد بود.

 یکی از این نشست‌ها مربوط به حضور مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد بود که امیر میمنت‌آبادی، مدیرعامل صندوق برای رفع مشکلات ضمانت کشاورزان استان به یاسوج سفر کرد.

در این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد یک بار دیگر به عملکرد مدیران این استان خرده گرفت و در نشست تعاملی با مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور، وقتی بسیاری از این مدیران حرفی برای گفتن نداشتند، به شدت از آنها انتقاد کرد و گفت: شما چگونه بر یک سازمان استانی مدیریت می‌کنید، اما هیچ شناختی از ظرفیت‌ها و مشکلات بخش‌های تحت امرتان ندارید!

وقتی یکی از مدیران حوزه گردشگری در این نشست که البته با تأخیر هم آمده بود به جای سخن گفتن از تنگناها و موانع کار تولیدکنندگان بخش صنایع دستی و مشکلات ضمانت آنها در بانک‌ها، به ارائه یک گزارش عملکرد از اقدامات خود پرداخت، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، خطاب به او گفت: این حرف‌ها چه ربطی به موضوع نشست دارد؛ یک مسئول کشوری آمده تا راهکارهای تسهیل در امر سرمایه‌گذاری و برطرف کردن مشکلات وثیقه بانکی را بررسی کند، شما گزارش عملکرد می‌دهید؟!

موسی خادمی با تذکر جدی به این مدیر و سایر مدیرانی که در این نشست یا خارج از موضوع حرف می‌زدند و یا حرفی برای گفتن نداشتند، ادامه داد: هیچ مدیری مشکلات و راهکارها را در بخش‌های مختلف مسئولیتش احصاء نکرده و بدون آمادگی و تسلط بر حوزه کاری خود در این جلسه حاضر شدند.

نماینده دولت یازدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برخی از مدیران به حرف‌های کلی عادت کردند و تلاشی برای برطرف شدن واقعی مشکلات، تنگناها و موانع توسعه‌ای نمی‌کنند.

وی ابراز داشت: مدیران باید ملموس صحبت کنند و بدانند که گیر کار کجاست و تولیدکنندگان ما در شهر و روستا چه مشکلاتی دارند؟

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حتی یک جلسه هم با تعاونی‌های ادارات خود برگزار نکردید که بدانید مشکل آنها چیست و در امر تسهیلات و ضمانت‌های بانکی چه موانعی وجود دارد؟!

خادمی عنوان داشت: یک مدیر نباید در یک جلسه با این سطح بالا به جای صحبت ملموس در مورد نیازهای مردم، تولیدکنندگان و بیکاران مستعد کار، به صورت کلی بگوید توسعه خوب است! همه می‌دانند که توسعه خوب است؛ شما مدیران باید بگوئید که برای توسعه چه کار کردید و چه کار باید بکنید و چه کمکی از دست سایرین برمی‌آید؟

سفر پرباری که برخی مدیران آن را درک نکردند!

به گزارش فارس، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون به یاسوج سفر کرد تا به میزبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مشکلات تعاونی‌ها را در امر دریافت تسهیلات و مشکل تأمین وثیقه بررسی کند، اما بسیاری از مدیران دستگاه‌های مختلف از جمله معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی حتی در جریان محتوای این جلسه نیز نبودند!

این ناآمادگی و ضعف مدیران این استان در حالی است که سفر مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون دستاوردهای بسیار خوبی برای این استان داشت که خادمی آن را یک فرصت طلایی برای کهگیلویه و بویراحمد خواند.

تأمین کمبود وثیقه‌های بانکی تسهیلات مورد نیاز تعاونی‌هایی که واقعاً قصد تولید دارند، اما برای دریافت تسهیلات مشکل وثیقه و ضمانت دارند، تبدیل ضمانت و وثیقه برخی طرح‌هایی که متقاضیان آنها اهلیت داشته باشد به سفته و کاهش 50 درصدی کارمزد ضمانت تسهیلات و مواردی از این دست از جمله مصوبات این سفر بوده است.

همچنین در این سفر مقرر شد با نگاه ویژه به این استان، مشکل تامین وثیقه عمده طرح‌های پیشنهاد شده از سوی تعاونی‌ها با مشارکت این صندوق برطرف شود و در برخی موارد نیز نسق کشاورزان به عنوان وثیقه تسهیلات اعطایی پذیرفته شود.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها