نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. دى 1392 - 17:09
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: احیای 550 هزار هکتار از اراضی خوزستان مرهون دستور ویژه مقام معظم رهبری است.

به گزارش آفتاب جنوب ،به نقل از فارس،محمدعلی جوادی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و کنونی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دولت با چند سخنرانی اخیر و مواضع رئیس‌جمهور نشان داد که به بحث تحول کشاورزی نگاه و توجه ویژه‌ای دارد و اکنون خودکفایی در این بخش سرلوحه اقدامات دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی به اقدامات ضربتی دولت در این بخش اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال تعداد یک‌هزار دستگاه تراکتور و 500 دستگاه کمباین وارد سیستم و مدار کشاورزی می‌شود.

جوادی به کار دیگری که توسط وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته و از استان اصفهان کلید خورد، اشاره کرد و گفت: هر مقدار که از استان اعتبار برای این بخش کنار گذاشته شود همان مقدار نیز از سوی وزارتخانه کنار گذاشته می‌شود همان‌گونه که در اصفهان آقای استاندار 15 میلیارد تومان و جهاد کشاورزی به تبع آن 15 میلیارد تومان و اتحادیه‌ها نیز همین مقدار را کنار گذاشتند.

وی از تفاوت پرداخت یارانه‌ها به شیر مورد نیاز مردم اشاره کرد و گفت: در گذشته سیستم پرداخت یارانه‌ها در این بخش به گونه‌ای دیگر بود اما اکنون این یارانه به صورت مستقیم در اختیار کارخانه قرار می‌گیرد تا شیر را با قیمت ارزان‌تری در اختیار مردم قرار دهد.

جوادی بحث مهم این روزهای وزارت جهاد کشاورزی را احیای 550 هزار هکتار اراضی خوزستان دانست و گفت: در این خصوص مقام معظم رهبری کمک ویژه‌ای به ما کردند و با نظر معظم‌له می‌توانیم 1.5 میلیارد تومان به این بخش اختصاص دهیم که در طول مدت سه سال عملیاتی می‌شود که تحول بزرگی در تولید محصولات کشاورزی در کشور را شاهد خواهیم بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یکی دیگر از برنامه‌های مهم این وزارت‌خانه را تحول در معیشت کارکنان بیان کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم بدنه چالاک و چابک نیروی انسانی داشته باشیم ناگزیر به این کار خواهیم بود همچنان که در کشورهای توسعه‌یافته جهان 80 درصد توجه به بحث نیروی انسانی و تنها 20 درصد توجه به سایر بخش‌ها و امکانات و استعدادهای دیگر است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها